کد خبر: ۴۵۰۶۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۰۸ دی ۱۳۹۷
برخی رسانه‌های محلی از پروازهای پیوسته و مشکوک هواپیماهای رئیس جمهور ترکمنستان به آلمان خبر دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس در بیشکک، اطلاعات درباره پروازهای هواپیماهای «قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان از نوامبر سال جاری در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود.

به گفته کارشناسان چنین کاری تنها به صورت درخواست شخصی مالک هواپیما ممکن است.

رسانه‌های اپوزیسیونی از طریق منابع آزاد بر پروازهای 2 هواپیما متعلق به دفتر ریاست جمهوری از جمله «بوئینگ 737» و «بوئینگ 777» نظارت می‌کنند.

در تاریخ 10 ژوئن سال جاری هواپیمای بردی محمداف ساعت 11:00 به وقت محلی در فرودگاه شهر «فرانکفورت» نشست و پس از 2 ساعت به مقصد «عشق آباد» آلمان را ترک کرد.

در تاریخ 14 ژوئن سال جاری ساعت 07:00 به وقت محلی بوئینگ 737 در فرودگاه فرانکفورت نشست و پس از 2 ساعت و نیم به ترکمنستان بازگشت.

در تاریخ 26 ژوئن سال جاری بوئینگ 737 در فرودگاه شهر «مونیخ» آلمان نشست.

در تاریخ 14 اکتبر سال جاری بوئینگ 737 باز هم راهی فرانکفورت شد و پس از توقفی کوتاه به ترکمنستان بازگشت و 17 اکتبر هواپیمای رئیس جمهور باز هم در فرودگاه شهر مذکور نشست.

در تاریخ‌های اشاره شده هیچگونه بازدیدهای رسمی مقامات دولتی صورت نگرفته و احتمالا این هواپیماها برای مسائل شخصی استفاده شدند.  

این در حالی است که نشریه مشهور موسوم به «اکونومیست» سال جاری در مطلبی تحلیلی از وجود 23 میلیارد دلار در حساب‌های بانکی متعلق به بردی محمداف در آلمان خبر داد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها