کد خبر: ۴۴۸۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي كه هفته گذشته براي حضور در اجلاس آيپك به امريكا رفت و پيش از سخنراني در اين اجلاس نيز به ديدار باراك اوباما رئيس‌جمهور امريكا در كاخ سفيد رفت تا آخرين نظرات تل‌آويو و واشنگتن را به‌ويژه در مورد موضوع ايران، هماهنگ كند، در اين جلسه از روي كار آمدن كانديداهاي طرف‌دار رهبر انقلاب در ايران به‌شدت اظهار نگراني كرد.

به گزارش رجانيوز، پيش از سفر نتانياهو به امريكا، اين خط در رسانه‌هاي غربي به‌طور پر رنگ عنوان شد كه موضوع اصلي ديدار نتانياهو با اوباما، مسئله هسته‌اي ايران خواهد بود و نخست وزير رژيم صهيونيستي تلاش خواهد كرد كه خط قرمز امريكا را در مورد برنامه هسته‌اي ايران به خط قرمز اسرائيل نزديك كند،‌ در حالي‌كه رژيم صهيونيستي تأكيد دارد كه خط قرمز برخورد با ايران بايد فعال شدن تأسيسات زير زميني فردو باشد، امريكايي‌ها مي‌گويند خط قرمز توليد سلاح هسته‌اي است.

اما نتانياهو در شرايطي كه در ديدار با اوباما به توافق خاصي دست نيافته است، با يادآوري نتيجه‌ي انتخابات مجلس ايران اظهار داشت كه با به قدرت رسيدن و برنده شدن طرفداران رهبر ايران، آيت الله علي خامنه اي، افراط گرايي در ايران تقويت شود و غرب نتواند به طور جدي با حكومت اسلامي وارد مذاكره شود.

اين اظهارات در حالي از سوي نتانياهو عنوان مي‌شود كه مائير داگان رئيس سابق رژيم صهيونيستي نيز چند روز قبل اعلام كرده بود كه به‌جاي بحث در مورد گزينه نظامي، بايد تلاش كنيم كه گروه مخالفان در ايران تقويت شوند و روي كار بيايند.

برآوردها از تشديد تحريم‌ها در آستانه انتخابات مجلس ايران نيز حاكي از اين بود كه هدف اصلي اين تحريم‌ها ايجاد شكاف‌هايي در سطح حاكميت، نخبگان و مردم براي احياي ظرفيت‌هاي جريان فتنه حاكي بود. با اين حال، گويا نتيجه اين انتخابات و ناتواني جريان فتنه در احياي ناآرامي‌ها، موجب تكاپوهاي جديد ضد ايراني شده است.


در عين حال، منابع اسرائيلي نيز از نتايج ديدار اوباما نتانياهو به‌شدت اظهار ناخرسندي مي‌كنند و معتقد هستند كه اوباما صرفاً‌ اداي تقابل را در مي‌آورد و با گفتن تعبير تكراري "همه گزينه‌ها عليه ايران روي ميز است" قصد دارد كه يك سال مانده به انتخابات رياست جمهوري امريكا را با حداقل حاشيه و راضي نگه داشتن اسرائيل سپري كند.

نتانياهو پس از آن كه اوباما به وي روي خوش نشان نداد، در بازگشت از آمريكا گفت: بايد به تحريم ها فرصت اثرگذاري بدهيم. خبرگزاري رويتر با انتشار اين اظهارات نتانياهو نوشت: او به اوباما اطمينان داده كه تصميمي براي حمله به ايران نگرفته و قرار نيست اسرائيل در هفته هاي آينده اقدام بكند. همچنين شيمون پرز نيز در اظهاراتي همين رويكرد را تأييد كرد.

نتانياهو حدود يك ماه قبل به‌دنبال بيانات قاطع رهبر معظم انقلاب در تبيين موضع "تهديد در مقابل تهديد و تحريم" ايران، در جلسه كابينه‌ي رژيم صهيونيستي، اعضاي هيئت وزيران و ژنرال‌هاي اسرائيلي را از هرگونه اظهارنظر در مورد حمله به ايران منع كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها