کد خبر: ۴۴۶۶۰
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به حضور با شکوه و گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، این حضور را نشان دهنده اعقتاد ویژه مردم به نظام و آرمان های والای آن دانست و از مسؤولان خواست بیش از پیش درصدد خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان برآیند.
خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه که در حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، تقوای الهی را مهم ترین سرمایه برای انسان ذکر و نمازگزاران را به رعایت این اصل مهم توصیه کرد.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به 22 اسفند سالروز صدور فرمان امام راحل مبنی بر تأسیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: بی تردید خون شهدا بیمه کننده اسلام در طول تاریخ و انقلاب اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت پاسداشت خون پاک شهدا، گفت: بزرگ ترین پشتوانه انقلاب ما شهدای گرانقدر هستند و امیدواریم دست اندرکاران این مرکز نسبت به خانواده مکرم شهیدان که امروز اسوه ها و الگوهای صبر هستند کوتاهی نکنند.

وی با محکوم کردن کشتار شیعیان مظلوم در پاکستان از سوی وهابیون، تاکید کرد: دشمنان بدانند هر قطره خون شهیدان در حقیقت حرکتی توفنده و پرشتاب برای نابودی آنها خواهد بود.

امام جمعه قم با اشاره به هفته منابع طبیعی تاکید کرد: امروز مساله محیط زیست از مهم ترین امور است و همه باید تلاش کنیم در حفظ محیط سبز و زیباسازی شهر و استان قم بکوشیم.

وی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای تجلیل کرد و با بیان این که این انتخابات در شرایط خاصی برگزار شد، گفت: نخستین ویژگی انتخابات مجلس نهم این بود که این انتخابات بعد از حوادث سال 88 و تبلیغات و هجمه های همه جانبه دشمنان و معاندان نظام برگزار می شد.

آیت الله حسینی بوشهری مشارکت 64درصدی مردم در انتخابات مجلس را نشانگر عمق اعتقاد ویژه آنان به نظام و آرمان های والای آن دانست و بیان داشت: من از این تریبون از مشارکت گسترده ملت ایران و مردم قم در پای صندوق های رای قدردانی می کنم.

وی بیان داشت: ویژگی دیگر انتخابات این بود که در زمانی اتفاق افتاد که دشمنان ما را تحریم و تهدید به حمله نظامی کردند، اما ملت خم به ابرو نیاوردند و با حضور در پای صندوق های رای اعلام کردند به انقلاب، رهبری و دینی که داریم افتخار می کنیم و به آن می بالیم.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: اوباما رییس جمهور پریشان گوی آمریکا دو اظهار نظر کرد که یکی حاکی از عقب نشینی در مقابل حضور ملت بود، او گفت ما به حمله فکر نمی کنیم و برای این که در برابر رژیم صهیونیستی کم نیاورد گفت ما به تحریم ها ادامه خواهیم داد، اما به فضل خدا ملت کاری خواهند کرد که او از توهم دوم هم خارج شود.

آیت الله حسینی بوشهری از تدابیر و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب و توصیه هایی مراجع، علما، صدا و سیما، رسانه ها و نخبگان و دست اندکاران انتخابات که زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را فراهم آورد، قدردانی کرد.

وی خطاب به نمایندگان با بیان اینکه رای مردم پیام داشت، خاطرنشان کرد: اعتماد به نظام و ارکان آن در این پیام وجود دارد، اما نمایندگان باید بدانند این رای برای آنها و مسؤولان مسؤولیت آور است و مشکلات مردم و معیشت آنها نباید به فراموشی سپرده شود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: مردم در انتخابات مجلس به مسؤولیت خود عمل کردند، مسؤولان باید در پیچ و خم های زندگی و مشکلات دست مردم را بگیرند و این پیام مردم به مسؤولان و نمایندگان است.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به اجلاس خبرگان رهبری تصریح کرد: مجلس خبرگان ذخیره معنوی است که در نقطه ای حساس و با اعتقادی که مردم به آن دارند می تواند نقش آفرینی کند و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان نیز بسیار مهم و حائز اهمیت بود.

وی بیان داشت: در اجلاس خبرگان و همچنین بیانیه پایانی اجلاس، مسائل اقتصادی و امر معیشت مردم مورد توجه بود، مساله بیداری اسلامی در دستور کار اجلاس قرار داشت و امیدواریم این تحولات به نتیجه مطلوب برسد. 

امام جمعه قم همچنین با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی به دستور مقام معظم رهبری، گفت: امروز فضای مجازی تمام ابعاد زندگی فردی و اجتماعی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است و باید توجه داشت که این فضاها هم فرصت و هم تهدید هستند و باید با استفاده از این فرصت آسیب ها را به حداقل برسانیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها