کد خبر: ۴۴۵۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۲۲     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
تعدادي از عوامل موساد تحت پوشش ديپلمات و منبع آگاه با سفر به وين در تلاش هستند كه با رايزني‌هاي فشرده با ديپلمات‌هاي حاضر در مقر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و ارائه مستندات جعلي، آن‌ها را براي موافقت با صدور بيانيه عليه كشورمان متقاعد كنند.

به گزارش رجانيوز،‌ منابع مطلع می گویند پس از شکست تقریبی سفر نتانیاهو به واشنگتن، تیمی از موساد به وین اعزام شده است تا با همکاری ایهود آزولای (Ehud Azoulay) سفیر رژیم صهیونیستی در آژانس بین المللی انرژی اتمی یک پروژه اطلاعاتی- دیپلماتیک فوری علیه ایران را اجرا کنند.

بنا به گفته این منابع، بنیامین نتانیاهو که در دستیابی به اصلی ترین هدف سفر خود در واشنگتن یعنی متقاعد کردن مقام های امریکایی نسبت به اینکه لحن خود درباره حمله نظامی به ایران را تندتر کنند، شکست خورده، تامیر پرادو رییس موساد را مامور کرده است تا یک تیم از کارشناسان این سرویس را به وین اعزام کند و از آنها بخواهد در زمانی کوتاه یک پرونده اطلاعاتی جدید علیه ایران کلید بزنند.

سايت ايران هسته‌اي با انتشار اين خبر افزوده است كه تیم اسرائيلي چهارشنبه گذشته وارد وین شده و دو ماموریت اصلی بر عهده دارد:

1- ارائه اطلاعاتی به دیپلمات های اروپایی و امریکایی مستقر در وین درباره «انجام جابجایی های مشکوک از سوی ایران در تاسیسات نظامی پارچین» تا این دیپلمات ها متقاعد شوند که باید با صدور یک قطعنامه دسترسی فوری بازرسان آژانس به پارچین را درخواست کنند. این تیم ماموریت دارد با ارائه برخی تصاویر ماهواره ای ساختگی اینگونه القا کند که ایران در حال پاک کردن رد پای فعالیت های هسته ای خود در پارچین است.

یک منبع در اين زمينه گفت مقام اسراییلی ناشناسی که دیروز  (پنج شنبه، 18 اسفند 1390) با برخی خبرگزاری ها از جمله آسوشیتدپرس در وین گفت وگو و درباره پارچین ابراز نگرانی کرده، یکی از اعضای همین تیم بوده است.

بنابر خبر خبرگزای آسوشیتدپرس از وین در روز 18 اسفند، یک مقام اسراییلی که نمی خواست نامش فاش شود، به این خبرگزاری گفت: «تصاویر ماهواره ای آنچه را که اسرائیل همواره اعلام کرده است یعنی برنامه هسته ای ایران از روی حسن نیت انجام نمی شود، تقویت می کند. به نظر می رسد تصاویر حاکی از آن است که کامیون ها و تجهیزات خاک برداری ممکن است در حال خارج کردن مصالح آلوده به مواد رادیو اکتیوی باشند که بر اثر آزمایش هسته ای ایجاد شده است».

این ادعای مضحک در حالی است که اساسا هیچ نوعی از خاک برداری قادر به از بین بردن ذرات رادیو اکتیو نیست که میلیون ها سال عمر می کنند.

همچنين تناقض‌هاي عجيبي در مورد اين ادعا نيز وجود دارد، به‌طوري كه نه آژانس و نه حتی سرویس های اطلاعاتی غربی هرگز ادعا نکرده اند که در ایران یک آزمایش انفجاری هسته ای انجام شده است.

اگر به ضمیمه گزارش نوامبر 2011 آژانس هم مراجعه کنیم، می بینیم در پاراگراف 49 از این ضمیمه –یعنی تنها جایی که در آن از پارچین نام برده شده- تنها چیزی که ادعا می شود این است که ایران در پارچین محفظه های بزرگی ساخته است که در آن تست های انفجاری با قدرت بالا صورت می گیرد و آژانس هیچ بحثی درباره وقوع یک انفجار هسته ای در پارچین –که دارای آلودگی رادیو اکتیو باشد- مطرح نمی کند.

اکنون مسئله این است که تناقض میان این ادعای آژانس –که تازه برای اثبات آن هم هیچ دلیل وجود ندارد- و ادعاهای اخیر منابغ غربی را چگونه باید حل کرد؟ همه ادعای آژانس این است که ایران در پارچین تست های انفجاری انجام داده که می تواند بخشی از مطالعات برای ساخت سلاح هسته ای باشد. واضح است که تست مواد انفجاری هر چقدر هم پر قدرت باشد آلودگی رادیو اکتیو ایجاد نمی کند که حالا لازم باشد ایران با خاک برداری این آلودگی ها را پاک کند. آلودگی رادیو اکتیو در تاسیسات، تنها زمانی ایجاد می شود که یک سلاح هسته ای واقعی تست شده باشد که این چیزی نیست که هرگز آژانس یا هیچ کشور غربی دیگر، آن را ادعا کرده باشد.

بنابراین نتیجه این است که ادعاهای اخیر درباره آغاز عملیات خاک برداری در پارچین به منظور پاک کردن شواهد انفجار هسته ای در پارچین چیزی بیش از یک گاف فنی احمقانه نیست. حتی اگر همه ادعاهای آژانس درست باشد باز هم معنا ندارد که ایران بخواهد با خاک برداری آلودگی رادیو اکتیو در تاسیسات پارچین را پاک کند چرا که تست های انفجاری با قدرت بالا اساسا هرگز آلودگی رادیو اکتیو ایجاد نمی کند و تنها آزمایش سلاح هسته ای است که می تواند چنین آلودگی در پی داشته باشد!

2- مأموریت دوم این تیم تعیین برخی خطوط قرمز فنی برای مذاکرات آینده 1+5 با ایران است. پیش از این نتانیاهو در سفر به واشینگتن 3 خط قرمز را به دولت امریکا اعلام کرده بود:

اول- تعلیق غنی سازی از سوی ایران پیش از مذاکرات

دوم- برچیده شدن تاسیسات فردو

سوم- ایران باید همه مواد هسته ای خود را به خارج منتقل کند.

دولت امریکا با شرط های دوم و سوم موافق است ولی تحقق شرط اول را غیر ممکن می داند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها