کد خبر: ۴۴۴۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰

  "قاسم الهاشمی" دبیر کل دیوان کرامه بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بحرین تاکید کرد اسناد اخیر ویکی لیکس که از همکاری اطلاعاتی عربستان و سرویس جاسوسی موساد پرده برداشت تایید حقایقی است که درباره آن به قطعیت رسیده بودیم اما کسی به سمع ما نرسانده بود.

وی افزود: اسناد ویکی لیکس دلیلی برای اثبات چیزهایی بود که ما پیشتر بر آن تاکید داشتیم از جمله اینکه رژیم آل سعود با این مستعمره های نشسته بر سینه ملت[رژیم صهیونیستی] در ارتباط است.

الهاشمی ریاض را شهری محوری در منطقه خلیج فارس خواند و ادامه داد: عربستان در مقایسه با کشورهای اطراف خود همچون یمن، کویت، بحرین، امارات، قطر، اردن و عراق قدرتی بزرگ است و ریاض قدرت نظامی در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است و همچنین از لحاظ مادی نیز محور قدرت به حساب می‌رود.

بر اساس تلگراف هایی که ویکی لیکس از شرکت اطلاعاتی آمریکایی استراتفور منتشر کرده است موساد کمک‌های محرمانه به سرویس اطلاعاتی عربستان ارائه داده است.

این شخصیت بحرینی گفت طبیعی است که آل سعود نمی خواهد قدرت خود را از دست دهد و درصدد حفظ آن است تا همچنان از ثروت های عربستان بهره‌مند شود چون رژیم حکومتی در عربستان وراثتی است و آل سعود خود را مالک زمین و آسمان سرزمین عربستان می داند و آنجا را تحت سیطره خود گرفته است.

بنا بر تاکید دبیر کل کرامه بحرین اگر این منطق را درک کنیم و آن را با تاریخ این خاندان مرتبط کنیم بی تردید از زمان روی کار آمدن آل سعود، آنها با انگلیسی‌ها در به حراج گذاشتن قدس شریف و شرافت امت اسلامی و فروش ثروت های امت اسلامی و سرنوشت آن به خارجی ها در ارتباط بوده‌اند و این افراد امروز همان قوم با همان منطق و رویکرد هستند و عملا اختلاف زیادی بین نسل های آنها نیست و این تایید ارتباط و همکاری موساد با سرویس اطلاعاتی عربستان است.

بنا به عقیده الهاشمی قرار دادن تجهیزات و تسلیحات نظامی در اختیار عربستان در راستای محفوظ نگاه داشتن این کشور از مردم مستضعفش است تا در مواقع ضروری این تسلیحات را علیه مردمش به کار گیرد نه اینکه از آن برای مقابله با دشمن خارجی یا آزادسازی سرزمینی اشغالی استفاده کند.

این سیاستمدار بحرینی گفت: عربستان در حالی ارتش ها و تجهیزات جنگی و خودروهای نظامی خود را عازم بحرین کرد که دو جزیره‌اش با نام‌های تیران و صنافیر در شمال عربستان از سوی رژیم صهیونیستی اشغال شده است و ارتش سعودی برای آزادسازی این دو جزیزه اقدامی نمی‌کند اما در مقابل ارتش خود را رهسپار بحرین کرد که مردمش با در دست داشتن دسته های گل و پرچم کشورشان خواسته های خود را در راهپیمایی ها اعلام می کنند.

الهاشمی ادامه داد مسلم است که آل سعود با این طرز فکر خود باید تحت امر قدرت‌های بزرگ باشد تا ضمن حمایت از آن به اداره امور کشور بپردازد چون آل سعود قادر به اداره امور به دست خود نیست و در اصل شیوه کار رسانه‌ای و اداره امور و راه تعامل و سیاست را نمی‌داند به همین منظور خود را تسلیم مستکبران سلطه جو کرده است و بر این اساس این کشور استکباری به طور مجانی کار اداره کشور عربستان را عهده‌دار نمی‌شود بنابراین این مقامات ظالم و ستمگر  زمین و ملت و سرنوشت عربستان را به خارجی‌ها می‌فروشند.

دبیر کل دیوان کرامه بحرین منطق رژیم‌های عربی را همچون فرعون‌های ستمگر مصر خواند که بر مردم حکومت می‌کنند و دچار مشکل عقلی هستند و ادامه داد: این رژیم‌ها معتقدند هر حقی را که ملت‌ها مطالبه می‌کنند باید در مقابل حقی از حقوقشان سلب شود.

بر اساس سندی که روزنامه الاخبار منتشر کرده است این بحث و جدل‌ها با ارسال نامه کوتاه بورتون به یکی از  تحلیل‌گران آغاز شد که یکی از منابع اطلاعاتی است و نامش فاش نشده است و در این نامه فاش کرد موساد به سرویس اطلاعاتی عربستان پیشنهاد کمک محرمانه در مقابل جمع‌آوری اطلاعات درباره ایران داده است و واضح است که مرکز اصلی عبور اسرائیلی‌ها به شهر ریاض شهر نیکوزیا در قبرس است.

این منبع نیز توصیه کرده است عربستان در محاصره تروریست‌ها و اسرائیلی‌ها است و همواره هراس دارد که آمریکا قدرت سیطره بر آنها را نداشته باشد.

گروهی از افسران کنونی و سابق موساد در راستای قرارداهای منعقد بین رژیم صهیونیستی و  عربستان به این کشور تجهیزات امنیتی اطلاعات جاسوسی و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند و به همین دلیل رژیم اسرائیل با خاندان آل سعود روابط امنیتی و تجاری دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها