این فعال فرهنگی عنوان کرد: باید با معرفتها و بصیرت دارها را هم جدا
کنیم و اصلش این است که به غم و غصه مردم برسیم و به اعتقاد من هم این
محقق نمیشود مگر همان حرف حضرت آقا که باید به دهه ۶۰ برگردیم، دهه ۶۰ که
ده سال در مسجد خوابیدیم غم و غصه مردم را میخوردیم برای میهن و اسلام و
دین و قرآن و ناموس این مردم جان میدادیم حالا باید آبرو بدهیم خون دل
بخوریم پای قصه مردم بایستیم و اگر قرار است که کسی مطالبه کند ما باید
مطالبه گر باشیم و اگر قرار است اتفاقی بیفتد برای حل مسئله مردم ما باید
انجام بدهیم نه حرکتهای غیرخدایی، غیرانقلابی و غیراسلامی که از خارج
هدایت شده و از آن طرف باید باور کنیم مردم غم و غصه و قصه دارند و باور
دارند در فلان بخش و اداره کارشان حل نمیشود.
این جانباز دفاع مقدس با اشاره به حرکتهای غیر انقلابی بیان کرد: غیر
انقلاب به دنبال حل مسائل مردم حتی از طریق قانونی و تغییرات قانونی نیست
یا در یک جایی مردم میبینند که بعضیها پیر شده اند باید بگوییم در آن
حوزه اجازه ورود به دهه ۶۰ و افسران جوان جنگ نرم و اقتصادی را نمیدهند،
راهکار حل غصه مردم چیست؟ که باید اشاره کنیم آمدن نسل جوان رویش پرطراوت
جدیدی است که با نگاه حل جهادی مجاهدانه مسائل مردم به میدان بیایند که از
اروندها و خیبرهای این روزها به راحتی عبور میکنیم، از مجنون با پل سید
الشهدا عبور میکنیم از تمام موانع و میدان مین با نگاه طراحی حسن
باقریها عبور میکنیم، به این خاطر امروز روز مطالبه گری مردم بابت بعضی
از نیازهایشان است که دشمن از آن طرف بهش میدمد و از این طرف بعضی از
فشارها را زیاد میکند که اگر ما نرویم وسط غم و غصه مردم و اگر امروز
بسیج دانشجویی ما پایگاههای بسیج ما پایگاههای هستههای مقاومت و
هستههای حل مسئله مردم و همان مسجدهای اول انقلاب نفت در خانه مردم
میبردیم خرمن مردم درو میکردیم نشویم یکی دیگر میاد مسئله را از یک روش
دیگری حل میکند و شاید آن روش انقلابی و جهادی نباشد.
وی افزود: به دلیل همین ادلهها ما باید وسط میدان برویم، در برنامه روایت
مردم ما رفتیم وسط بازار به چند دلیل بود یکی اینکه من، چون خودم بچه بازار
هستم و در نقطه این فضا بزرگ شدم میتوانستیم با مردم یک رابطه گفتمان و
تخصصی و حرفهای برقرار کنیم . بنده معتقدم بچه هیئیتی و بسیجی و درد دین
خدا پیامبردار اگر وسط مردم برویم مردم باور میکنند که ما برای حل مسئله
شان آمدیم نیامدیم رای جمع کنیم نیامدیم دلبری کنیم و یک اهداف و اغراض
دیگری، هر چند سیاست ما عین دیانت ماست، ولی مردم این باور را دارند و این
که ما دیدیم.
یکتا تصریح کرد: بعضی اوقات بچهها سوال میکنند شما چند روزی که درمیان
مردم بودید کسی برخورد بدی کرد یا خیر؟ که من در جواب گفتم ما وسط دعوا و
درگیری و حرف و حدیث به سمت مردم رفتیم و زمانی هم که فضا آرامتر شده بود
باز وسط بازار و وسط غصههای مردم بودیم، ولی یک مورد و یک نفر به ما بی
احترامی نکرد اوایل هم اگر دو تا میگفتند این حاج حسین است که کنار زلزله
زده ها بود حالا وسط آتش غصه مردم است از دو روز که برنامه پخش شد
احترامها بیشتر شد.
وی ادامه داد: مردم دردهایشان رودررو گفتن و یا پیامک زدن، در خیابان که من
را میدیدند میگفتن که حاجی این مساله را هم بگو پیداست مردم به ما توجه
دارند و اعلام دردشان از یک رسانه ملی که احساس میکند، این رسانه مال
حکومت و مال نظام است و هر چند نظام مال مردم است آرام میشوند حرف گوش
میکنند و من فکر کنم اگر هر جای بازار ما امروز چهارپایه بگذاریم میگویند
این حاج حسین از جنس خودمان است آمد.
این رزمنده دفاع مقدس اضافه کرد: اکنون خیلی حرفها هست که باید ما به
عنوان شنونده به مسجد و محله برویم، ما برنامه در تلویزیون کم نداشتیم، چرا
این ۴ دقیقه برنامه گرفت و دل مردم با آن ارتباط برقرار کرد و جیغ دشمن را
هم درآورد که سیل تهمتها به ما زدند و آن حرف و حدیثها گفته شد، پیداست
وقتی نقطه اثرگذار باشد و آن کار میگیرد، بعضی از برنامهها به اعتقاد من
توفیقی است و توفیق شد ما غم مردم و غصه مردم را گوش بدهیم و غم غصه شان را
اکنون نیز «روایت مردم ۲» آماده میکنیم با نگاه به بعضی از دستگاههایی
که مردم در آن دستگاهها غم و غصه دارند.
یکتا در خصوص موضوع مستند «روایت مردم ۲» گفت: روایت مردم قبل را در صنوف
رفتیم «روایت مردم ۲» را به دستگاهها میرویم مانند اداره قوه قضاییه،
دارایی، شهرداری و سراغ آقا زادهها میرویم و ببینیم قصه آقازادهها چه
چیزی است که صدای مردم را درآورده سراغ بعضی از شهرکهای بزرگ صنعتی نیز
میرویم که کار بالاخره آنجاها اذیت میشوند این کلیت کار ماست.