کد خبر: ۴۴۳۹۵
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۲۰ اسفند ۱۳۹۰
کیهان: يكي از مشاورين خاتمي با اشاره به احتمال نگارش بيانيه اي توهم آلود از سوي شوراي هماهنگي راه سبز مي گويد: اين جماعت نه تنها در جزيره اي جداي از فضاي خبري دنيا زندگي مي كنند، بلكه عقل خود را نيز از دست داده اند.
يكي از مشاورين محمد خاتمي در جلسه اي با ابراز نگراني از وضعيت و مواضع اعضاي گروه موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز گفته است: من فكر مي كنم اين جماعت نه تنها در جزيره اي جداي از فضاي خبري دنيا زندگي مي كنند بلكه عقل خود را به طور كامل از دست داده و كاري مي كنند كه آخرش ما هم ديوانه شويم.
وي با اشاره به آخرين خبري كه از اين شورا دريافت كرده، اضافه مي كند: آن ديوانه ها در حال صدور بيانيه اي هستند كه در آن از مردم ايران به خاطر حرف شنوي و توجه به رهنمودهاي آنها مبني بر خانه نشيني در روز 12 اسفند و عدم شركت در انتخابات مجلس نهم تشكر كنند.
مشاور محمد خاتمي در ادامه مي افزايد: آنها در اين بيانيه قصد دارند به زعم خودشان دلايل شكست تمام عيار انتخابات را تحليل كنند.
وي تاكيد مي كند: آقايان در اين بيانيه مي خواهند بگويند چرا جمهوري اسلامي ايران اجازه نداده تا خبرنگاران خارجي در زمان انتخابات در كشور حضور پيدا كنند و اين در حالي است كه دهها خبرنگار شرقي و غربي در روز انتخابات حضور داشتند و دنيا شاهد ارسال زنده اخبار اين خبرنگاران بوده است. حالا ما بعد از اين بيانيه جواب رسانه هاي خارجي را چه بايد بدهيم. چون آنها هم از اين پس به مواضع و گفته هاي ما شك خواهند كرد.
مشاور خاتمي همچنين تصريح كرد: آخر، انتخاباتي را كه از اين طرف كسي مثل خاتمي با شركت در آن به حضور اكثريت مردم در آن اذعان مي كند و از طرف ديگر حتي بي بي سي و سي ان ان هم آن را قبول كرده اند چطور مي توانيم بگويم سوت و كور برگزار شده است.
وي همچنين ادامه مي دهد: به اين ديوانه هاي شوراي سبز پيام داده ام كه اگر چنين بيانيه اي صادر كنيد نه تنها مورد استهزاي رسانه هاي داخل كشور قرار مي گيرد بلكه اين بار بي بي سي، سي ان ان و واشنگتن پست و ديگران هم به ريش ما خواهند خنديد.
به گزارش فارس، اعضاي گروه موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز كه تا پيش از اين اسامي آنها حتي براي عناصر مياني فتنه در داخل كشور محرمانه بود عبارتند از: اردشير امير ارجمند، محسن كديور، حمزه غالبي، مرتضي كاظميان، تقي كروبي، اسماعيل گرامي مقدم و رجب مزروعي.
همچنين مجتبي واحدي نيز مشاور سياست گذاري اين گروه و رابط آنها با محافل آمريكايي نيز است.
خاتمي اصلاح طلبان را به تحريم تشكيلاتي انتخابات دعوت كرده بود
عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي گفت: خاتمي اصلاح طلبان را به تحريم تشكيلاتي انتخابات مجلس فرا خوانده بود.
علي اكبر اولياء نماينده مردم يزد و صدوق و عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي درخصوص شركت سيدمحمد خاتمي در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: راي دادن في نفسه كاري ضروري و يك تكليف است.
وي افزود: با توجه به سفارشي كه امام خميني(ره) داشتند كه فرمودند همواره پاي صندوق ها حاضر شويد، راي دادن يك تكليف است.
اين نماينده مجلس ادامه داد: به اعتقاد من اگر در ايران يك نفر واجد شرايط وجود داشته باشد، تكليف است كه به آن فرد راي دهيم.
اولياء در پاسخ به اين سوال فارس كه خاتمي دوستانش را به شركت نكردن در انتخابات توصيه كرده بود، گفت: خاتمي معتقد بود كه اگر فرد صالحي وجود دارد به او راي دهيم و بحثشان اين بود كه اصلاح طلبان به صورت سازمان يافته و تشكيلاتي وارد بحث انتخابات نشوند.
نماينده مردم يزد خاطرنشان كرد: مواضع خاتمي به اين معني نبود كه اصلاح طلبان راي نمي دهند.
وي درخصوص هجمه هايي كه برخي اصلاح طلبان به خاتمي داشتند نيز گفت: اين مسائل به خاطر تفاوت سليقه است؛ البته من بحث غيرمنتظره اي نديدم و خيلي عادي و پذيرفته شده بود كه آقاي خاتمي راي دهد.
    
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها