به گزارش پایگاه 598، سعید جلیلی در دیدار با نمایندگان تشکلهای دانشجویی:
جنگ سنگین اقتصادی از سوی دشمن بر کشور وارد شده است ولی در داخل شاهد عکسالعمل جدی نیستیم.
به قالب های قدیم مثل برگزاری دورهها و اردوهای دانشجویی اکتفا نکنید، مثلاً «اردوی وزارتخانهای» برگزار کنید.
برای موضوعات کاری یک وزارتخانه، مشکلات پیش روی آن را شناسایی کرده و سپس برای کمک به حل مشکل آن اقدام و کار تعریف کنید.
باید فعالیتهایتان مستمر، مداوم و جدی باشد و اگر کاری تعریف میشود بعد از اتمام آن کار، سراغ کار بعدی بروید.
البته باید حد فعالیت خود را نیز بشناسید تا بتوانید دقیق برنامهریزی کنید نه آنکه کارهایی تعریف شود که در اجرای آن ناکام بمانید.
هر وقت از شرایط جامعه زمان خود جلوتر باشید اثرگذار خواهید بود، مثل حرکت دانشجویان در 16 آذر 32 و یا 13 آبان 58 که امام آن را انقلاب دوم نامید.
اگر عقبتر از تحولات باشیم شکست خواهیم خورد و سرگرم مسائل غیراولویتدار، حاشیهای و بیفایده میشویم.
شهید علمالهدی به عنوان یک دانشجو این واقعیت را نشان داد که در دفاع از انقلاب و کشور در زمان ضعف دستگاههای رسمی و یگانهای رزم، چگونه باید وظایف خود را انجام داد.
بر این اساس شهید علم الهدی به منطقه جنگی رفت و در حدتوان یگان رزم تشکیل داد که همین حرکتها طلیعهدار تشکیل یگانهای رزمی مردمی در دفاع مقدس شد.
اهمیت تعریف درست مسائل، کمتر از پاسخ آنها نیست. سؤال خوب هم میتواند جامعه را آگاه کند و سبب مطالبه صحیح افکار عمومی شود.
تصحیح موضوعات اولویتدار کشور کمک زیادی به حل مشکلات جامعه خواهد کرد و این کاری است که شما دانشجویان باید در آن پیشقدم باشید.
دانشجو نباید تحت تأثیر جنگ رسانهای دشمن قرار گیرد زیرا برخی اوقات بین فضای مجازی و فضای واقعی کشور فاصله زیادی است.
به عنوان نمونه سه ماه قبل هنگام سفر به بانه در رسانههای مجازی فضایی القاء شده بود که متفاوت با فضای واقعی بود؛ در فضای واقعی شما شاهد مردمی پرشور و علاقمند به نظام بودید که به شکل منطقی خواستههای صنفی خود را مطرح میکردند لذا باید واقعیتهای جامعه را صحیح مشاهده کرد و براساس آن برای کمک به حل مشکلات واقعی مردم در حد وسع اقدام کرد.