کد خبر: ۴۴۲۷۴۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۷     ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
حقیقتاً برای هر خودروسازی در دنیا این یک رویاست که با چنان استقبالی مواجه شود که برای فروش محصولاتش مسابقه بگذارد و محصولاتش را در فاصله 5 تا 20 ثانیه به فروش برساند. در این زمینه، احتمالاً با توجه به اینکه مردم انتخاب دیگری ندارند، احتمالاً سایپا امروز توانست رکورد سرعت در فروش خودرو را بشکند و بعید است حتی در سال‌های آینده هیچ خودروسازی در سطح جهان بتواند محصولاتش را در این کسر از ثانیه بفروشد.

به گزارش پایگاه 598، خودروسازان داخلی در بازار ملتهب روش‌های عجیبی برای عرضه محصولات در پیش گرفته‌اند و با توجه به شکست خوردن کمپین‌ها نخریدن و هجوم مردم برای پیش خرید خودرو، سایپا صفحه اینترنتی پیش‌فروش خودروهای خود را در فواصل زمانی کوتاه برای مدت 5 تا 20 ثانیه باز می‌کند. این اتفاق آنقدر سریع رخ می‌دهد که برخی را با این ابهام روبه رو کرده که آیا واقعاً کسی موفق به ثبت نام شده و یا این یک نمایش است؟!

به گزارش «تابناک»؛ با وجود انتشار گسترده کمپین علی کریمی، مبنی بر نخریدن، مردم به شدت در حال خرید هستند و نشانه‌های این خرید بالا را می‌توان در بازار دید. افزایش قابل توجه قیمت ارز نشان می‌دهد، نه تنها تقاضا تعدیل نشده، بلکه شاهد هجوم مردم برای خرید هستیم. در این میان، برخی خودروها نظیر سراتو که اختلاف قیمت کارخانه‌ای آنها با بازار رقم چشمگیری است، با سیل گسترده‌ای از تقاضا مواجه شد‌ه اند.

در این اوضاع، برخی خودروسازها، از فضا استفاده کرده و پیش فروش خودرو را در دستور کار قرار داده‌اند و شماری از محصولات‌شان را به فروش رسانده‌اند که از آن جمله می‌توان به سایپا اشاره کرد. سایپا امروز در اقدامی عجیب، شیوه قابل تأمل برای فروش خودرو در نظر گرفته بود و سامانه الکترونیکی فروش خود را هر پانزده دقیقه به مدت 5 تا 20 ثانیه برای مراجعین بازگشایی می‌کرد و دوباره این اتفاق 15 دقیقه بعد رخ می‌داد!

ثبت یک رکورد جهانی: پیش‌فروش خودروهای سایپا تنها در 5 تا 20 ثانیه!

در این شرایط، تیم «تابناک» تلاش کردند در این مقاطع با ورود به این سامانه به ارزیابی نحوه فروش بپردازند که این اتفاق برای هیچ کس میسر نشد و صرفاً زمانی دسترسی به این سامانه به سهولت انجامید که در توضیح فروش خودرو سراتو تأکید شده بود، فروش این مدل از تولیدات سایپا به پایان رسیده است. با این حال، آنچه از این روند فروش عجیب‌تر بود، شرایطی است که برای فروش خودرو در نظر گرفته شده است.

یکی از این شروط فروش، عدم امكان تسويه پيش از موعد دوازده ماهه است. در واقع این خودروساز تأکید کرده اگر خریدار به جای پرداخت قسطی، همه اقساط را یک جا یا زودتر از موعد تسویه کند، خودرو به نام او نخواهد شد و باید مبلغ خودرو در دوازده ماه تسویه شود؛ اما چرا؟!

در این شرایط اگر خودرو در یک سال آینده افزایش قیمت داشته باشد، این افزایش قیمت از مشتری که با قیمت کنونی خریداری کرد، دریافت می‌شود و با توجه به افزایش قابل توجه قیمت خودرو، خودروساز بر روی دریافت این افزایش قیمت از مشتری حساب ویژه‌ای باز کرده است.

با توجه به نوع عرضه خودرو، به نظر می‌رسد می‌توان درک کرد که انحصار در بخشی از بازار و عدم ایجاد بازار رقابتی واقعی میان محصول داخلی و محصول خارجی، لزوماً به منزله حمایت از کالای داخلی نیست، ولی حتماً به ضرر مصرف کننده داخلی است. بدون تردید، نباید مصرف کننده داخلی قربانی سیاست‌های حمایتی از تولید شود، چون ایجاد انحصار برای تولید داخلی ـ که مصرف کننده را تحت فشار بگذارد ـ همین وضعیتی را به وجود می‌آورد که امروز در صنعت خودرو شاهد آن هستیم.

حقیقتاً برای هر خودروسازی در جهان، این یک رویاست که با چنان استقبالی مواجه شود که برای فروش محصولاتش مسابقه بگذارد و محصولاتش را در فاصله 5 تا 20 ثانیه به فروش برساند. در این زمینه، احتمالاً با توجه به اینکه مردم انتخاب دیگری ندارند، احتمالاً سایپا امروز توانست رکورد سرعت در فروش خودرو را بشکند و بعید است حتی در سال‌های آینده، هیچ خودروسازی در سطح جهان بتواند محصولاتش را در این کسر از ثانیه بفروشد.



اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها