کد خبر: ۴۴۲۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
12 نیروگاه از 19 نیروگاه هسته‌ای تولید انرژی در انگلیس در خطر نشت هسته‌ای به واسطه سیل و سوانح طبیعی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، یک گزارش فاش نشده دولتی نشان می‌دهد که 12 نیروگاه هسته‌ای از میان 19 نیروگاه هسته‌ای بریتانیا در خطر سیل و فرسودگی ساحلی قرار گرفته‌اند. علت این مساله تغییرات آب و هوایی ذکر شده است.

بنابراین گزارش، 9 نیروگاه از بین ۱۲ نیروگاه مزبور از سوی وزارت محیط زیست، تغذیه  و امور روستایی بریتانیا اکنون آسیب‌پذیر تشخیص داده شده‌اند. 3 مورد دیگر نیز در آینده می‌توانند آسیب‌هایی را از بالا آمدن سطح آب و طوفان ببینند.

هر هشت نیروگاهی که قرار است در آن تاسیسات هسته‌ای جدید ساخته شود جزو ۱۲ نیروگاه مزبور قرار دارند و در دو مورد نیز خطر سیل بسیار بالاست. در تمام این سایت‌ها رئاکتورهای فعال قرار دارند.

بسیاری از نیروگاه‌های هسته‌ای به دهه‌های 1950 و 1960 بازمی‌گردند و به نظر هم نمی‌رسد دولت بریتانیا قصد داشته باشد به این زودی‌ها آنها را از خدمت خارج کند. هفت نیروگاه از ۱۲ نیروگاه مزبور نیز حاوی مراکز دفن زباله‌های هسته‌ای هستند و سیل می‌تواند خسارات جدی به آنها وارد کند.

کارشناسان بر این باورند که مهم‌ترین خطر فعلی، خطر نشت هسته‌ای از این نیروگاه‌هاست. در بریتانیا دست‌کم هر 10 سال یکبار خطر سیل در نیروگاه‌های هسته‌ای مورد بازبینی قرار می‌گیرد. این نیروگاه‌ها در مناطق نزدیک به ساحل قرار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها