به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردا: شاید به نظر شما راه انداختن یک کسب و کار خانگی خیلی ساده باشد و نیاز به برنامهریزی خاصی نداشته باشد، اما لازم است که قبل از شروع کارتان در این باره نکاتی بدانید. این نکات به شما کمک میکند که یک کسب و کار خانگی موفق راه اندازی کنید.
مکان
دفتری که در خانهتان در نظر گرفتهاید باید به اندازه کافی امن و جادار باشد که بتوانید تجهیزات و وسایل خود را به گونهای ساماندهی کنید که به انجام بهینه فعالیتتان آسیبی نزند. اگر میخواهید در خانهتان میزبان قرارهای کاری باشید، گوشهای از خانه یا اتاقی از منزلتان را انتخاب کنید که نزدیک خانوادهتان نباشد تا جایی که میتوانید فضایی رسمی و جدی ایجاد کنید.
بودجه
حساب کتاب کنید، رقمی که میتوانید در کنار مبلمان و تجهیزات برای مناسب سازی محل کارتان و نیز راه اندازی آن خرج کنید را دقیقا محاسبه کنید. در این میان هزینههایی از قبیل: خط تلفن اضافی، سیم کشی برق، میز و دیگر احتیاجات اتفاقی را از یاد نبرید. پیش از آن که بخواهید دست به خرج شوید، به طور کامل خانهتان را بررسی کنید. آیا چیزهایی از قبیل: خودکار، کاغذ، قیچی، تلفن اضافی، صندلی و میزی دارید که بتوانید از آنها در این کسب و کار استفاده کنید؟
گرفتن مجوزها
اگر میخواهید در یک منطقه مسکونی که واحدهای اداری در آن وجود ندارد، کسب و کاری خانگی به راه بیاندازید، احتمالا نیاز به گرفتن مجوزهای اداری دارید. علاوه بر این مدل خانهتان نیز باید به گونهای باشد که تفاوتی با دیگر واحدهای مسکونی داشته باشد. برای این کار احتمالا باید از شهرداری محلتان اجازه بگیرید و یا حتی نیاز باشد که آنها بازرسی حضوری برای تایید نیز داشته باشند. شما برای اضافه کردن سیم کشیها شاید نیاز به تایید اداره برق داشته باشید. هم چنین مراجعه به دفاتر مهندسی میتواند باعث شود که بتوانید توصیههای خوبی نیز در مورد نوع اعمال این تغییرات را دریافت کنید.
بیمه
بیمههای خانگی میتواند علاوه بر افراد، وسایل خانه و نیز کامپیوترها و تجهیزات را نیز شامل شود. آخرین ارزش داراییهای مرتبط با کار خود را مورد ارزیابی قرار دهید و بیمهای را انتخاب کنید که در صورت خسارت دیدن بتواند این ارزش را جبران کند. شاید نیاز باشد برای ماشین یا موتوری که از آن برای کارتان استفاده میکنید نیز بیمه تصادف و بدنه بگیرید و اگر محصولتان را با پیک ارسال میکنید آن را نیز بیمه کنید.
تصویر سازی
امروز بیش از هر زمان دیگری اولین موردی که تصورات نسبت به کار شما را شکل میدهد نه خود کار یا دفترتان بلکه فاکتورهای دیگری است؛ وب سایت شما، شبکههای اجتماعی و یا دیگر تبلیغات اولین چیزهایی هستند که مشتریان شما با آن ارتباط برقرار میکنند. شاید حتی کارت ویزیت شما هم مهمتر از خود تجارتتان باشد. حرفهای عمل کنید و به نظر برسید. لوگوی مخصوص طراحی کنید. در طراحی کارتان شکیل عمل کنید. در همه جاهای مرتبط با تجارت و کالاهایتان لوگویتان را بزنید. وب سایتی بسازید که ساده باشد، ولی بسیار حرفهای. این که شما چگونه به تلفن خود جواب میدهید هم بسیار مهم است. معمولا بسیاری از افراد تمایلی به این ندارند که هزینهای هم بابت منشی تلفنها پرداخت کنند و مشتریها هم چنین انتظاری ندارند، اما این که چگونه به تلفنتان جواب میدهید، اهمیت بسیار زیاد دارد. «سلام» حرفتان را قطع نکنید و ادامه دهید: مسئول فروشگاه هستند چگونه میتوانم کمکتان کنم؟ حتی در منشی تلفنیتان هم صدایی با احترام و حرفهای ضبط کنید: ممنونم از این که با این فروشگاه تماس گرفتهاید. ما فعلا نمیتوانیم پاسخگوی شما باشیم. پس از شما خواهش میکنیم که پیغامتان را بگذارید تا به سرعت به آن رسیدگی کنیم.
نظم داشته باشید
بر روی پیش برد تجارتتان تمرکز کنید، از حواس پرت کنهایی مانند بچه ها، همسایهها و دوستان دوری کنید. بگذارید اقوام و دوستان بفهمند که شما در کارتان جدی هستید. به آنها بگویید که نمیتوانید به آنها اجازه دهید وسط کارتان مزاحم شده و هر وقت دوست دارند به شما سر بزنند. به خاطر یک تکه کیک در آشپزخانه تان الکی چرخ نزنید. اگر میتوانید تلفنهای شخصیتان را به بعد از کار موکول کنید، حتما این کار را انجام دهید. بیخودی به باغچه خانه ان سر نزنید. این کارها تمرکز و مدیریت شما بر روی کارها را از بین میبرد و کاهش میدهد. همیشه به خاطر داشته باشید که شما سر کار هستید، نه در خانه.