کد خبر: ۴۴۱۱۵۵
زمان انتشار: ۲۲:۱۶     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
وزارت خارجه عمان با انتشار بیانیه‌ای در پی خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، اعلام کرد که معتقد است ایران و آمریکا به ثبات و صلح منطقه توجه دارند و گزینه تقابل، به سود کسی نیست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، وزارت خارجه عمان، در کمتر از 24 ساعت پس از خروج دولت آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، با انتشار بیانیه‌ای به این مسئله واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است که «عُمان که روابطی دوستانه و همکاری با آمریکا و جمهوری اسلامی ایران دارد، پیگیری این تحولات را ادامه می‌دهد و تلاش های ممکن را برای حفظ ثبات منطقه به کار می‌گیرد».

وزارت خارجه عمان ضمن تأکید بر اجتناب از تقابل، اعلام کرد که «معتقدیم که ایران و آمریکا به تحقق صلح و ثبات در منطقه توجه دارند و گزینه رویارویی به سود هیچ طرفی نیست».

طبق این بیانیه «عمان از موضع پنج عضو دیگر توافق [هسته‌ای] که در تحقق صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی سهیم است، تقدیر و تشکر می‌کند».

عمان از جمله کشورهای میانجیگر میان ایران و طرف غربی (آمریکایی) در خصوص مذاکراتی بود که سرانجام در تابستان 1394 به امضای توافق هسته‌ای منجر شد.

سه کشور عربی عربستان، امارات و بحرین، دقایقی پس از اعلام خروج آمریکا از برجام در شامگاه سه‌شنبه، در بیانیه‌هایی جداگانه از نقض عهد آمریکا در برجام استقبال و حمایت کردند و خواستار تحریم ایران و توسعه دامنه توافق به موضوع توانمندی دفاعی موشکی ایران شدند. 

تاکنون کشورهای بسیاری در منطقه و اروپا با اقدام دولت آمریکا مخالفت کرده و این اقدام را اشتباه ارزیابی کرده‌اند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها