کد خبر: ۴۴۰۸۴
زمان انتشار: ۰۱:۳۳     ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
در آخرين رده بندي اعلام شده فيفا، كره جنوبي به جايگاه دوم تيم هاي برتر آسيا راه يافت و ژاپن با يك پله سقوط در مكان سوم آسيا قرار گرفت؛ با اين حساب ايران با كره جنوبي يا استراليا همگروه مي شود.
براساس قوانين جديد فيفا گروه بندي دور نهايي مسابقات مقدماتي جام جهاني در قاره آسيا طبق رده بندي تيم ها در اين قاره انجام مي شود. به اين ترتيب كه دو تيم اول رده بندي فيفا در آسيا به عنوان سرگروه انتخاب مي شوند و ساير كشورها براساس قرعه كشي در زير اين دو تيم تقسيم مي شوند.
اين در حالي است كه در آخرين رده بندي فيفا كه ديروز اعلام شد، استراليا و كره جنوبي به عنوان دو تيم برتر قاره آسيا معرفي شده اند. ايران و ژاپن هم در رده هاي سوم و چهارم قرار دارند. به اين ترتيب كره و استراليا سرگروه خواهند شد و تيم ملي ايران با يكي از اين دو تيم هم گروه مي شود و قطعاً با ژاپن بازي نخواهد كرد. براساس رده بندي قبلي ايران قطعاً با كره جنوبي همگروه نمي شد اما رده بندي جديد معادلات را برهم زد. سيدبندي ساير تيم هاي آسيايي براساس رده بندي آنها به اين شكل است:
¤ استراليا و كره جنوبي
¤ ايران و ژاپن
¤ ازبكستان و عراق
¤ اردن و قطر
¤ عمان و لبنان
مراسم قرعه كشي مسابقات نهايي دور مقدماتي جام جهاني روز جمعه 19 اسفندماه در مالزي برگزار مي شود و مهدي مهدوي كيا به همراه كارلوس كي روش در آن شركت مي كنند. 10 تيم حاضر در اين دور در دو گروه پنج تيمي با همديگر بازي مي كنند و دو تيم اول هر گروه به صورت مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل صعود خواهند كرد.
     

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
انشاالله به حام جهانی خواهیم رفت .
پاسخ
اكبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
انشا الله قطعا ايران در اين جام حضور دارد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها