کد خبر: ۴۳۸۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
۵۰۰تن از اساتید و فارغ التحصیلان علوم اجتماعی کشور با امضای نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب، اهمیت حماسه ملی ۱۲ اسفند۹۰ بر سرمایه اجتماعی کشور را یادآوری کردند.

الف، متن کامل این نامه به شرح زیر است:

رهبر فرزانه انقلاب

آقای خامنه ای عزیز

در تحلیل مشارکت هوشمندانه ملت ایران در انتخابات مجلس نهم نکته های جامعه شناختی فراوانی وجود دارد. اما آنچه نمود بیشتری دارد، رابطه عمیق و تعلقات عاطفی بین رهبری نظام و مردم می باشد. تعلقاتی که تنها به قشر خاصی منحصر نمی شود و در تمام قشرهای اجتماعی صرف نظر از تعلقات مذهبی آنها عمومیت دارد که صحنه های بسیاری از آن را در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۲ اسفند دیده ایم.

بدون شک پیش بینی جنابعالی نیز در خصوص مشارکت گسترده مردم از همین رابطه عمیق و اعتماد بالای شما به ملت ایران سرچشمه می گیرد . این تعلقات متقابل بین رهبری یک کشور و مردم از مهمترین مولفه های سرمایه اجتماعی محسوب می شود که تنها مختص به نظام مردم سالاری دینی می باشد. به همین دلیل است که دشمن همواره همت خود را صرف مخدوش جلوه دادن چهره ولایت فقیه نموده است و سعی نموده است تصویری غیرمردمی و تشریفاتی از جایگاه ولایت فقیه بسازد. اما الگوی مردم سالاری دینی با محوریت ولایت فقیه نوری است خدایی که هرگز خاموش نمی شود ، چرا که : یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ (صف/۸)

ما این موفقیت بزرگ را به شما تبریک گفته و آن را نتیجه استقامت جنابعالی بر راه حق می دانیم.


والسلام

جمعی از نخبگان علوم اجتماعی کشور (دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی و شهید بهشتی)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها