کد خبر: ۴۳۸۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه از نخست وزیر این کشور خواست تا به جای حمایت از سیاست های آمریکا علیه منطقه خاورمیانه در کنار ایران و روسیه قرار بگیرد

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، "کمال قلیچ داراوغلو" رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه ضمن انتقاد از سیاست های حزب حاکم عدالت و توسعه در قبال تحولات سوریه، اردوغان را به اتخاذ مواضع تحریک آمیز علیه سوریه متهم کرد.

قلیچ داراوغلو با بیان وقایع لیبی گفت که در لیبی غربی ها ابتدا این کشور را بمباران کردند و بعد هم به ظاهر به سراغ کمک به این کشور شتافتند و در این رهگذر دولت اردوغان کاسه داغ تر از آش شدند تا شاید چیزی نصیبشان شود و فکر کردند که در مورد سوریه نیز همانند قضیه لیبی تحولات پیش می رود، ولی چه شد؟ غرب از مداخله نظامی در سوریه منصرف شد و اردوغان و وزیر امور خارجه اش که می گفتند در مورد سوریه کارد به استخوان مان رسیده، مسئله سوریه مسئله داخلی ماست، اینک امیدشان را به اتحادیه عرب بسته اند و این در حالی است که خون های ریخته شده در سوریه وبال گردن اردوغان است.

قلیچ داراوغلو با انتقاد از نزدیکی دولت آنکارا به اتحادیه عرب از اردوغان پرسید در کدام کشور عربی دمکراسی حاکم است که به آن دل بسته اید؟ وی همچنین اردوغان را به کارگزاری قدرت های غربی در خاورمیانه متهم کرد و گفت اردوغان کاری کرده که طرف های درگیر در سوریه دیگرحاضر به نشستن بر سر یک میز نیستند.

رهبر حزب جمهوریخواه خلق در ادامه اظهارات خود از اردوغان خواست تا متوجه اشتباهات خود در قبال سوریه شده و حرکتی جدید انجام داده و در این زمینه در کنار ایران و روسیه قرار گیرد و آرزوی صلح کند.

قلیچ داراوغلو همچنین با انتقاد از استقرار سیستم راداری سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه این سیستم را سپر موشکی برای حفاظت از رژیم صهیونیستی نامید و تاکید کرد که امروز همه و حتی حزب حاکم عدالت و توسعه نیز می داند که این سیستم برای حفاظت از اسرائیل احداث شده است.

وی با اشاره به حضور نظامیان آمریکایی در این پایگاه خاطرنشان کرد که این مطلب را نه از زبان مقامات آنکارا، بلکه از زبان مقامات آمریکایی شنیده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها