به گزارش پایگاه 598، حسن رضایی فر، رئیس کمیسیون بررسی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج گفت: خطای خلبان، قفل شدن سطوح کنترل، از دست رفتن موتور، یخ زدگی بال و ملخ، پدیده های هوایی و ... می تواند از دلایل کاهش ارتفاع خلبان باشد.
در ساعت 9:28 دقیقه صبح امکان اینکه موبایل روشن یکی از مسافران بسته به قدرت ماهواره های مخابراتی در محل سیگنالی داده باشد وجود دارد اما این امکان بعد ازساعت 9:30 دقیقه به بعد وجود نداشته است.
ساعت 9:30 آخرین مکالمه خلبان با برج مراقبت بوده است و هواپیما ساعت 9:25 دقیقه از رادار خارج شده است و بعد از اینکه از رادار خارج شده توانسته 6 دقیقه پرواز و با برج مراقبت مکالمه داشته باشد.
هواپیما در ارتفاع بیش از 18 هزار و600 پا از رادار خارج شده و به کوهی با ارتفاع 13 هزار پا برخورد کرده است یعنی 5 هزار و 600 پا کاهش ارتفاع بدون پوشش راداری داشته است.