کد خبر: ۴۳۸۱۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
ليگ برتر فوتبال ايران پس از روزها تعطيلي به دليل برگزاري اردوي تيم ملي فوتبال، جمعه، نوزدهم اسفند ماه با انجام چهار ديدار در کرج، انزلي، اهواز و کرمان از سر گرفته مي‌شود تا اين مسابقات وارد هفته‌ بيست و هفتم خود شود.
هفته‌ بيست و هفتم ليگ برتر فوتبال در حالي جمعه، نوزدهم اسفند ماه از سر گرفته مي‌شود که اين رقابت‌ها چندين روز به دليل برگزاري اردوي تيم ملي و ديدار اين تيم برابر قطر در چارچوب مرحله سوم انتخابي جام جهاني، تعطيل شده بود، همچنين در طول تعطيلات ليگ برتر، فدراسيون فوتبال اعضاي جديد هيات رييسه خود را نيز شناخت و علي کفاشيان براي چهار سال ديگر سکان هدايت فوتبال کشور را در دست گرفت.

* ملوان - شهرداري تبريز


مهم‌ترين ديدار روز اول هفته‌ بيست و هفتم ليگ برتر را تيم‌هاي ملوان و شهرداري تبريز در انزلي برگزار مي‌کنند. قوي سپيد انزلي هم اکنون با 30 امتياز از 26 بازي گذشته خود در مکان سيزدهم جدول قرار دارد و شهرداري تبريز با 27 امتياز، شانزدهم است. جدال اين دو تيم از اين نظر حائز اهميت است که مي‌تواند وضعيت تيم‌هاي پايين جدول را کمي روشن‌تر کند. هم اکنون تيم‌هاي شهرداري تبريز، شاهين و مس سرچشمه، سه تيم انتهاي جدول و کانديداهاي اصلي سقوط به دسته پايين‌تر هستند، ولي راه‌آهن، مس کرمان و ملوان هم با اختلاف امتياز کم با اين سه تيم خطر حضور در جمع نامزدهاي سقوط را به شدت احساس مي‌کنند. نکته جالب توجه درباره ديدار ملوان و شهرداري، تعداد گل‌هاي زده اين دو تيم است که نشان مي‌دهد هر دو تيم در خط حمله از قدرت يکساني برخوردار هستند. ملوان 25 و شهرداري 26 گل تاکنون به ثمر رسانده اند، اما در اين ميان ملوان با دريافت 10 گل کمتر نسبت به شهرداري از خط دفاعش به عنوان برگ برنده بازي با حريف تبريزي بهره مي برد.


ديدار دو تيم، جمعه نوزدهم اسفند ماه ساعت 16 در ورزشگاه تختي انزلي برگزار مي‌شود.


* مس سرچشمه - نفت تهران


نفت تهران نيز که هم اکنون با 41 امتياز در رده پنجم جدول قرار گرفته است، جمعه در کرمان به مصاف قعرنشين جدول مي رود. مس سرچشمه که تا اين جاي فصل نتوانسته خود را از انتهاي جدول جدا کند، در هفته‌ بيست و هفتم به مصاف تيمي مي رود که قصد دارد بار ديگر خود را به جمع مدعيان کسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا برساند. شاگردان حسين فرکي در نفت، اميد زيادي دارند که با پيروزي برابر حريف کرماني، خود را موقتا به رده چهارم جدول برسانند.

مس سرچشمه با 19 امتياز همچنان در انتهاي جدول قرار دارد.

دو تيم جمعه ساعت 15:30 در ورزشگاه شهيد باهنر کرمان به ديدار يکديگر مي‌روند.


* فولاد - داماش


تيم‌هاي فولاد و داماش، سومين ديدار هفته بيست و هفتم را در اهواز برگزار مي‌کنند. فولاد خوزستان که در فصل يازدهم ليگ برتر با جمعي از بازيکنان جوان پا به رقابت‌ها گذاشته با هدايت مجيد جلالي تاکنون موفق به کسب 10 پيروزي، هفت تساوي و 9 شکست شده است. اين تيم اکنون با 37 امتياز در رده ششم جدول قرار گرفته‌اند و روياي رسيدن به مکان‌هاي بالاتر را در سر مي‌پروراند.


در مقابل، داماش گيلان تنها براي حفظ جايگاه خود در جدول به مصاف فولاد مي‌رود.


ديدار دو تيم ، جمعه ساعت 16 در ورزشگاه تختي اهواز برگزار مي‌شود.


* سايپا - فجرسپاسي


آخرين ديدار روز جمعه را نيز تيم‌هاي سايپا و فجر سپاسي برگزار مي‌کنند. سايپاي البرز فصل جاري را با استخدام مجيد صالح آغاز کرد و مديران اين باشگاه هم دائما به تصميم خود مبني بر فرصت دادن به يک مربي جوان از خانواده سايپا مباهات مي‌کردند اما امروز چهره ديگري به عنوان سرمربي در تمرين‌هاي اين تيم حضور دارد. مجتبي تقوي که پيش از اين نيز سابقه سرمربيگري اين تيم را داشته است، در تعطيلات ليگ برتر و در حالي که مجيد صالح در سفر به سر مي‌برد، هدايت سايپا را بر عهده گرفت.


از طرف ديگر، محمود ياوري و شاگردانش با پيروزي‌هاي شگفت آور خود برابر استقلال و پرسپوليس نشان داده‌اند که توانايي انجام کارهاي بزرگ را دارند و مي‌توانند اين بار هم براي سايپاي متحول شده خطرآفرين باشند. سايپاي ميزبان هم اکنون با 31 امتياز دهم است و فجر سپاسي با همين تعداد امتياز و تفاضل گل کمتر در مکان يازدهم جاي گرفته است.


دو تيم ساعت 16 روز جمعه در ورزشگاه انقلاب کرج به مصاف يکديگر مي‌روند.


ديدار تيم‌هاي فوتبال استقلال با راه‌آهن و تراکتورسازي با سپاهان، مهمترين ديدارهاي هفته بيست و هفتم ليگ برتر است که به ترتيب در روزهاي شنبه بيستم و دوشنبه بيست و دوم اسفند ماه برگزار مي‌شوند.


برنامه کامل هفته‌ بيست و هفتم:


** جمعه ، نوزدهم اسفند ماه


* مس سرچشمه ـ نفت تهران، ساعت 15:30 ورزشگاه شهيد باهنر کرمان


* فولاد ـ داماش، ساعت 16 ورزشگاه تختي اهواز


* ملوان ـ شهرداري تبريز، ساعت 16 ورزشگاه تختي انزلي


* سايپا ـ فجرسپاسي، ساعت 16، ورزشگاه انقلاب کرج


** شنبه، بيستم اسفند ماه


* شاهين ـ آبادان ، ساعت 16 ، ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر


* ذوب آهن ـ صبا ، ساعت 16 ، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان


* راه‌آهن ـ استقلال ، ساعت 16، ورزشگاه آزادي تهران


** دوشنبه، بيست و دوم اسفند ماه


* تراکتورسازي ـ سپاهان، ساعت 15 ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز


* پرسپوليس ـ مس کرمان ، ساعت 17: 15 ، ورزشگاه آزادي تهران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها