کد خبر: ۴۳۸۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
اقتصاد‌دان مشهور و استاد دانشگاه نیویورک «نوریل روبینی» معتقد است که حمله به ایران می‌تواند منجر به رکود جهانی شود. صندوق بین المللی پول نیز بر این باور است که قیمت نفت خام ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

فردا، در آستانه برگزاری اجلاس سالانه یهودیان حامی رژیم صهیونیستی، اعتراضات قابل توجهی از سوی مردم آمریکا و رسانه های مستقل به تلاش های رژیم اسرائیل برای اقناع آمریکا برای جنگ با ایران رخ داده است.

اجلاس «آیپک» برخلاف نشست های سال های گذشته، امسال با حلقه محافظان امنیتی و با کمک ارتش پلیس ضدشورش توانسته به کار خود ادامه دهد. نشریه واشتنگن پلبیتیک در این زمینه مقاله ای جالب دارد که با پرسشی این چنینی آغاز می‌کند «  شما که از جنگ با ایران حمایت می‌کنید،آیا می‌دانید که....».  هدف نگارنده این مقاله آن است که بی‌هیچ داوری فقط با ارائه چند سند به واقعیاتی در مورد ایران و آمریکا بپردازد تا در ‌‌نهایت خود مخاطب به سوال آغازین مقاله پاسخ دهد.

1-ایران از جمله کشورهایی است که جمعیت یهودیان در آن قابل توجه است و در آزادی کاملند.

۲- یهودیان در قانون اساسی ایران مورد حمایت هستند و نماینده خود را در مجلس دارند.

۳- سازمان سیا پذیرفته است که در سال ۱۹۵۳ در عملیات معروف به آژاکس نخست وزیر مردمی ایران را طی یک کودتا برکنار کرده است. نخست وزیری که نفت ایران را از دست استعمار پیر بریتانیا خارج کرد و نفت را برای مردم ایران ملی ساخت. (سال ۲۰۰۰، نیویورک تایمز)

۴- ایالات متحده آمریکا دولت عراق را برای حمله به ایران تجهیز و از دولت عراق تا روز آخر جنگ علیه ایران حمایت کرد. جنگی که در آن صدام حسین از سلاحهای شیمیایی استفاده کرد و خون صد‌ها هزار انسان بی‌گناه را به زمین ریخت. مقام پیشین وزارت دفاع آمریکا دونالد رامسفلد در سال ۱۹۸۰ صدام حسین را ملاقات کرد و چند ماه بعد از این ملاقات صدام از سلاحهای شیمیایی استفاده کرد.

۵- آژانس های امنیتی ایالات متحده آمریکا نزدیک به ده سال اعلام بر این مساله اذعان داشته است که ایران در صدد تولید سلاح هسته‌ای نیست و قصد تولید آن را هم ندارد.

۶- ایالات متحده در سه دهه‌ قبل به رژیم پیشین ایران در زمینه برنامه‌های هسته‌ای کمک کرده است.

۷- ایالان متحده نزدیک به بیست سال است که برای تغییر حکوت در ایران برنامه دارد. (۲۸ نوامبر ۲۰۱۱ واشنگتن پست)

۸- ایالات متحده آمریکا قبل از حادثه ۱۱ سپتامبر، ایران را تهدید به بمباران ایران کرده است.

۹- آمریکا و اسرائیل هر دو از یک گروه تروریستی(سازمان مجاهدین خلق) که قصد براندازی حکومت ایران را دارد حمایت می‌کنند.

۱۰- مقامات ارشد نظامی و امنیتی ایالات متحده و اسرائیل اذعان دارند که ایران هنوز برای ساخت سلاح هسته‌ای تصمیم نگرفته است.

۱۱- مقامات ارشد نظامی و امنیتی ایالات متحده و اسرائیل اذعان دارند که حتی اگر ایران بمب هسته‌ای هم بسازد خطرناک نخواهد بود چرا که اسرائیل و آمریکا تعداد بیشتری بمب هسته‌ای دارند.

۱۲- کسانی که امروز برای حمله به ایران فشار می‌آورند دقیقا‌‌ همان کسانی هستند که برای جنگ با عراق فشار می‌آوردند. (۱۲ نوامبر ۲۰۱۱ الجزیره و ۵ مارس ۲۰۱۲ اینتر پرس سرویس)

۱۳- اقتصاد‌دان مشهور و استاد دانشگاه نیویورک «نوریل روبینی» معتقد است که حمله به ایران می‌تواند منجر به رکود جهانی شود. صندوق بین المللی پول نیز بر این باور است که اگر ایران صادران نفت خود را قطع کند، قیمت نفت خام ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. جنگ با ایران می‌تواند اقتصاد آمریکا را از بین ببرد. (۳۰ ژانویه ۲۰۱۲ مجله مانی نیوز)

۱۴- چین و روسیه هشدار داده‌اند که جنگ با ایران می‌تواند سبب جنگ جهانی سوم شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
ما ایرانی ها زمانی که هیچ چیز نداشتیم و با دست خالی جلو همه شما ایستادیم و صدای آژیر قرمز را به دفعات شنیده ایم وخم به ابرو نیاوردیم حالا شما جوجه فکولیای مرفه غربی می خواین با ما در بیفتید حالا که ما همه چیز داریم...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها