کد خبر: ۴۳۷۴۲
زمان انتشار: ۰۲:۳۰     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
يك شركت فناوري، دست به ساخت نوعي سلاح گردبادي زده كه قادر به شليك حلقه‌هايي از گاز باردار الكتريكي به شكل شيريني دونات بوده و به آتش‌نشانان در پاكسازي راهروها از دود كمك مي‌كند.
ايسنا، اين سلاح با شليك حلقه‌ها، در زمان حركت، چرخش داشته اما مانند گردباد از درون آرام بوده و اجازه مي‌دهد تا حلقه‌ها، محموله‌اي از هواي باردار الكتريكي را حمل كنند.



به گفته سخنگوي شركت Battelle، سازنده اين فناوري، اين بار باعث مي‌شود كه ذرات دود متراكم شده و مانند قطرات باران روي زمين فرو بريزند.

به گفته محققان، آتشنشانان تا زماني كه مسير آنها قابل مشاهده نباشد، وارد ساختمان نمي‌شوند؛ بنابراين اگر بتوان با اين سلاح به شليك هواي يونيزه شده به اين فضا پرداخت، دودها به سرعت از بين رفته و به آتش‌نشانان كمك بسياري خواهد كرد.

هواي يونيزه، ذرات دود را به نزديكترين سطح در دسترس مانند سقف، زمين و اسباب ساختمان منتقل مي‌كند.

اين حلقه‌هاي باردار، هوا يا گازهاي ديگر با تراكم بالا را با فشار به داخل لوله تفنگ وارد مي‌كنند. حلقه‌ها زماني بوجود مي‌آيند كه سايش ديواره لوله منجر به غلتيدن لايه نازكي از گاز به سمت جلو و شكل‌گيري يك دونات گازي ‌شود. اين حلقه در زمان حركت به سمت خارج لوله به دور خود چرخيده و مي‌تواند اين حالت پايدار را تا فواصل بالا حفظ كند.

يك حلقه گردبادي بسته به اندازه تفنگ قادر به خروج با قدرت 40 متر در ثانيه از لوله بوده و با سرعت 26 متر بر ثانيه تا مسافت بيش از 45 متر حركت خواهد كرد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها