وی تصریح کرد: در دوره قبلی شهرداری تهران به ظرفیت تردد در محدوده طرح، ۴۲ درصد افزوده است و دلیل آن نیز فشار دستگاهها و سازمانها و نهادها برای افزایش سهمیه بوده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مطالعات صورت گرفته در خصوص نواقص طرح ترافیک بیان کرد: علاوه بر مطالعاتی که از قبل صورت گرفته شده، ما نیز از ۴ ماه قبل برای بازنگری طرح ترافیک اقداماتی را داشتهایم.
پورسیدآقایی در رابطه با ایدههای مورد استفاده در کشورهای دیگر بیان کرد: میزان ترافیک در مناطق مرکزی شهر، با قیمتگذاری کاهش پیدا میکند. قیمتها و نرخها برای ورود به محدوده طرح ترافیک مورد بررسی قرار گرفت و نرخها به روزرسانی شده است.
وی افزود: در حال حاضر به قیمتهایی رسیدهایم که با این قیمتها میزان تقاضای ورود به محدوده مرکزی شهر تا ۲۰ درصد نسبت به گذشته کاهش پیدا خواهد کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: شهروندان اگر با گرانی ورود به محدوده طرح روبهرو شوند قاعدتاً از راههای جایگزین استفاده خواهند کرد.
پورسیدآقایی تصریح کرد: در حال حاضر نیز میزان تقاضای ورود به طرح ترافیک در پیک صبح به مراتب کمتر از عصر هست و قطعا با اجرای طرح ترافیک جدید این میزان کاهش پیدا خواهد کرد.
وی گفت: دوستان ما در وزارت کشور و همچنین پلیس راهور نگرانیهایی را در خصوص طرح جدید داشتند که این نگرانیها با برگزاری جلسات متعدد برطرف شده است که یکی از نگرانیها این بود که قیمتگذاری جدید نتواند بار ترافیک را کاهش دهد که این مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: با تمهیداتی که در نظر گرفته خواهد شد ما به سمتی خواهیم رفت، ۱۰۳ هزار خودرو در روز اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک را داشته باشند و این در حالی است که هماکنون در طرح جدید ۱۲۹ هزار خودرو اجازه ورود به طرح را دارند.
پورسیدآقایی ادامه داد: برهمین اساس با توجه به پیشنهادهای مطرح شده قرار شد ۳ هزار طرح در روز فروخته شود و ۶۰ هزار طرح با مکانیزمهای مشخص و البته با قیمت روز در اختیار نهادها و ارگانهای مربوطه قرار گیرد.
وی در رابطه با سهمیههای در نظر گرفته شده برای ورود به محدوده طرح ترافیک گفت: برای ۶۰ هزار خودرو جواز دائمی صادر خواهیم کرد، اما برای این خودروها نیز مکانیزم پرداخت در نظر گرفتهایم و افرادی که جواز ورود به محدوده را به صورت دائمی دریافت میکنند باید روزانه ۳۶ هزار تومان پرداخت کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: مقامات کشوری و سایر مشاغلی که باید در محدوده طرح تردد داشته باشد میتوانند مجوز طرح دریافت کنند و مبلغ ۳۶ هزار تومان پرداخت کنند.
وی ادامه داد: در طرح جدید تمام شهروندان براساس میزان ساعت ورود و نوع آلودگی خودروهای خود را مبالغی را پرداخت میکنند و عدالت اجتماعی اکنون با این طرح برقرار خواهد شد.
وی گفت: این طرح اکنون نظر تمام دستگاههای اجرایی را جلب کرده و مراجع تصمیمگیری قانع شدهاند.
پورسیدآقایی با اشاره به اغنا صورت گرفته در تمام ردههای دستگاههای مسئول گفت: مسئولان ردهبالای استانداری، وزارت کشور و نیروی انتظامی اکنون قانع شدهاند و اعتقاد دارند با اجرای این طرح ترافیک و آلودگی کاهش پیدا خواهد کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: اغنا شدن دستگاههای مسئول یک افتخاری در مجموعه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورا محسوب میشود که توانسته است طرحی را به ثمر برساند که باعث کاهش آلودگی و برابری عدالت اجتماعی باشد.
وی تصریح کرد: کاهش آلودگی هوا و بار ترافیکی از اهداف مهم طرح ترافیک جدید خواهد بود و در عین حال با تغییراتی که هفتههای گذشته در طرح جدید اعمال کردهایم نظر دستگاههای مسئول جلب شده است که البته این کار سادهای نبود و خوشبختانه با مدیریت صورت گرفته این کار انجام گرفت.