کد خبر: ۴۳۶۶۴
زمان انتشار: ۱۹:۰۲     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش فارس به نقل از پرس تی‌وی، پس از آنکه دانشجویان معترض اسپانیایی بیرون از ساختمان بورس بارسلون دومین شهر بزرگ اسپانیا تظاهرات کردند و اقدام به آتش زدن سطل‌های زباله و پرتاب سنگ به سوی مامورین کردند، پلیس ضدشورش اسپانیا اقدام به ضرب و شتم این دانشجویان معترض کرد.

پاو برانسون یکی از این دانشجویان معترض است که می‌گوید: "ما به هیچ وجه انتظار چنین برخورد سرکوبگرانه‌ای را نداشتیم. ما تا قبل از حمله نیروهای پلیس هیچ آسیبی نزده بودیم."

هنوز از تعداد دستگیرشدگان این تظاهرات دانشجویی خبری در دست نیست. ضمن اینکه در روز پنج شنبه تظاهرات مشابهی هم در مادرید و والنسیا انجام شده است.

اقتصاد اسپانیا از نیمه دوم سال 2008 به بعد، به دلیل بروز بحران های مالی در جهان، با رکود مواجه شده و از آن سال تاکنون میلیون‌ها فرصت شغلی در این کشور، از بین رفته است. تحلیلگران اقتصادی بر این عقیده اند که اسپانیا در نیمه اول امسال، با رکود اقتصادی بیشتری روبرو خواهد بود.

نرخ بیکاری در این کشور امسال به 22.85 درصد رسید که بالاترین نرخ بیکاری در این کشور در 17 سال اخیر است، و بر اساس این آمار در حال حاضر بیش از 5 میلیون نفر در اسپانیا بیکار هستند.

در پی بروز این بحران و رکود اقتصادی، دولت این کشور دست به کاهش بودجه در بخش‌های مختلف نظیر بهداشت و درمان، و بخش‌های آموزشی زد و به همین دلیل هم این نقاط مختلف این کشور در ماه‌های اخیر شاهد اعتراضات عمومی گسترده بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها