کد خبر: ۴۳۶۵۴
زمان انتشار: ۱۸:۳۳     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

معاون وزیر امورخارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: مسکو برای لغو تحریم‌های اعمال شده علیه ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 گفت‌‌وگو خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "ریانووستی"، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه امروز سه‌شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: مسکو برای انجام گفت‌وگوهایی با محور لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران تلاش می‌کند.
 
وی افزود: اگر این امر بتواند در گفت‌وگوها مطرح شود و اگر ما در این زمینه به توافق برسیم، جامعه بین‌المللی ممکن است تحریم‌ها را لغو کند که این لغو تحریم‌ها می‌تواند شامل تحریم‌های یکجانبه‌ نیز بشود.
 
ریابکوف در این کنفرانس مطبوعاتی تأکید کرد: روسیه این موضوع را با دیگر کشورها که موضوع برنامه هسته‌ای ایران را بررسی می‌کنند، مطرح خواهد کرد.
 
معاون وزیر امورخارجه روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و روسیه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور و پیروزی "ولادیمیر پوتین" نیز همچنان دوستانه باقی بماند.
 
آمریکا همواره سعی دارد با تحت فشار گذاشتن متحدان خود و دیگر کشورهای جهان، آنها را به اجرای تحریم‌های یکجانبه علیه ایران مجبور کند اما در بسیاری از موارد این تلاش‌ها ناکام مانده است. این ها همه در شرایطی است که مقامات آمریکایی در واشنگتن خود نیز به این امر اعتقاد دارند که بدون ادامه تجارت با ایران قادر به ادامه حیات نیستند. در این میان می‌توان به مقاله چندی پیش روزنامه "نیویورک تایمز" اشاره کرد که در آن به هزاران مجوز محرمانه وزارت خزانه داری آمریکا برای ادامه فعالیت‌های تجاری شرکت‌های آمریکایی با ایران اشاره کرد.
 
آمریکا و غرب در شرایطی مدعی هستند که ایران باید برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند که جمهوری اسلامی در پیگیری برنامه هسته‌ای خود همواره همکاری کامل و همه جانبه‌ای با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارش‌های مکرر خود درباره برنامه هسته‌ای ایران بارها بر عدم انحراف این برنامه با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها