کد خبر: ۴۳۶۵۱
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
حسین محب اهری که سال‌ها با هنرنمایی در تئا‌تر، سینما و تلویزیون لحظات شادی را برای کودکان رقم زده است و با وجود بیماری همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، مورد تجلیل اهالی هنرهای نمایشی قرار گرفت.
مهدی یاورمنش: کودکان چند نسل با چهره و هنرش آشنا هستند. آنان که دهه 60 بچگی کردند، محب اهری را بیشتر با برنامه‌های تلویزیونی به یاد می‌آورند و کودکان سال‌های 70 و 80 او را اغلب در فیلم های سینمایی یا روی صحنه تئا‌تر دیده‌اند.


حسین محب اهری اگر چه بیشتر به عنوان هنرمند عرصه تئا‌تر و سینمای کودک شناخته می‌شود، اما در تعداد زیادی نمایش و فیلم که مخاطبانش بزرگسال بوده‌اند نیز بازی کرده است؛ آثاری که اغلب کمدی بوده و با نقش آفرینی او نمکی دوچندان یافته‌اند.


این بازیگر پیشکسوت که این روز‌ها در حال پیگیری مراحل درمان بیماری خود است، از فعالیت هنری هم غفلت نکرده و همین دو هفته پیش با بازی در نمایش «آدم بلا دیو ناقلا» با کارگردانی مریم کاظمی برای شش روز روی صحنه تالار هنر ظاهر شد.


40 سال نقش آفرینی
محب اهری که از سال 1350 خورشیدی کار هنری را شروع کرده است، تا امروز در بیش از 20 فیلم سینمایی، 50 نمایش و ده‌ها برنامه و سریال تلویزیونی ظاهر شده و کارنامه‌ای پر و پیمان را شکل داده است.


40 سال نقش آفرینی در تئا‌تر، سینما و تلویزیون به ویژه در آثار ویژه مخاطب کودک و نوجوان، مهمترین دلیل بود تا اهالی هنرهای نمایشی، شامگاه دوشنبه دور هم جمع شوند و مراسم تجلیل از حسین محب اهری را در تالار هنر برگزار کنند.


در مراسم تجلیل این بازیگر پیشکسوت که در آن چهره‌هایی چون رضا بابک، بهروز بقایی، پرستو گلستانی، حسن دادشکر، عادل بزدوده، بهزاد فراهانی، رسول نجفیان، محمد دشت گلی (سرپرست اداره کل هنرهای نمایشی) و... حضور داشتند، ابتدا حسین محب اهری روی صحنه رفت و در سخنانی کوتاه از عشق، زندگی و هنر گفت.


وی با اشاره به اینکه دوست داشته است بازی در نمایش ««آدم بلا دیو ناقلا» را تا پایان اجرا‌ها ادامه دهد، گفت: «روزهای زیادی را برای اجرای این نمایش تمرین کردم و 6 بار هم روی صحنه رفتم که متاسفانه نشد ادامه دهم و از رضا فیاضی تشکر می‌کنم که جایم را گرفت و نگذاشت کار بخوابد.»


این بازیگر با اشاره به اینکه خوشحال است 40 سال از عمرش را صرف تئا‌تر کرده است، افزود: «در زندگی‌ام 52 نمایش کار و در واقع 52 بار زندگی کرده‌ام که خیلی دلم می‌خواهد این عدد به 100 برسد.»


محب اهری ادامه داد: «از زندگی‌ام بسیار راضی‌ام که تئا‌تر کار کرده‌ام و افراد زیادی نمایش‌هایم را دیده‌اند. رضایت مخاطب به ویژه تماشاگر کودک و نوجوان بهترین پاداش برای یک هنرمند است که در کنار همراهی دوستان و محبت خانواده زندگی‌ام را شیرین و زیبا کرده‌اند.»
این هنرمند با سپاسگزاری از همسرش که در تمام مدت بیماری در کنار او بوده و دوستانش که در هر شرایطی همراهی‌اش کرده‌اند، تاکید کرد: «سخت‌ترین لحظات زمانی آسان می‌شود که حس کنی کسی به یاد ماست و من خوشحالم که دوستان و همکارانم نشان داده‌اند هیچ کاه مرا فراموش نکرده‌اند.»


اهدای نشان خانه تئا‌تر
در ادامه این مراسم، ابتدا بهروز بقایی هدیه‌ای را از سوی هنرمندان به محب اهری تقدیم کرد و سپس بهزاد فراهانی لوح تقدیر و نشان ویژه خانه تئا‌تر را به این بازیگر پیشکسوت اهدا نمود.


فراهانی با اشاره به اینکه محب اهری هیچ‌گاه در برنامه‌های سطحی تلویزیون ظاهر نشد، در سخنانی گفت: «وظیفه دارم از طرف خانه تئا‌تر از کسی تشکر و تجلیل کنم که هنرمندانه‌ در 52 نمایش بازی کرده است؛ کمدینی که همواره اندیشه‌ورز بوده و کارهای بزرگی را به انجام رسانده است.»


وی ادامه داد: ‌ «حسین در خیلی از سختی‌ها و مشکلات به داد خانواده تئا‌تر رسیده و امیدوارم سال‌ها زنده باشد و تعداد کار‌هایش به 100 اثر برسد.»
 

شهرام کرمی، مدیر تالار هنر هم با ابراز خرسندی از حضور هنرمندان در این برنامه گفت: «امشب فرصتی بود که به بهانه بزرگداشت حسین دور هم جمع شویم. امیدوارم سال‌ها شاهد حضور همیشگی‌اش باشیم، ایشان جزیی از رویاهای کودکی من است که باعث شد به تئا‌تر علاقمند شوم.»


هنر برای جامعه امنیت روانی می‌آورد
در پایان این مراسم، فرصتی دست داد تا از حسین محب اهری بخواهیم تا بعد از 40 سال کار و تجربه از مهمترین نیازهای حوزه تئا‌تر کودک و نوجوان بگوید. او پاسخ داد: «در این عرصه مشکلات اصلی را می‌توان به نداشتن مدیریت منسجم، کمبود سالن‌های تخصصی، بی‌برنامگی، آشنا نبودن خانواده‌ها با هنرنمایش و حمایت نکردن از پیشکسوت‌ها تقسیم کرد.»


محب اهری تاکید کرد: «اگر در جامعه‌ای مردم با انواع هنر آشنا باشند، مطمئن باشید که آمار جرم و جنایت و فساد پایین خواهد آمد و جامعه رو به امنیت روانی می‌رود. سنگ بنای اول این آشنایی را باید در کودکی گذاشت که همین جاست ضرورت بها دادن به تئا‌تر کودک و نوجوان دو چندان آشکار می‌شود.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها