کد خبر: ۴۳۶۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
ضدانقلاب خارج نسین گفت: "تحریم انتخابات تاکنون جواب نداده و نظام توانسته است بالای پنجاه درصد مردم را پای صندوق ها بیاورد. این میزان رأی، حتی از آرایی که در آمریکا به صندوق ها ریخته می شود، بیشتر است."

خبرنامه دانشجویان، "تحریم انتخابات تاکنون جواب نداده و نظام همیشه توانسته است بالای پنجاه درصد مردم را پای صندوق های رأی بیاورد. این میزان رأی ، حتی از آرایی که در نظام دموکراتیکی چون آمریکا به صندوق ها ریخته می شود، بیشتر است. با عدم شرکت در انتخابات، خود را از فرایند سیاسی نظامی که خود ساخته ایم، حذف می کنیم. " این جمله را اکبر گنجی انقلابی سابق و ضدانقلابی فعلی در سایت فارسی زبان دولت انگلیس نوشته است!

وی که با نوشتن یادداشتی در بی‌بی‌سی فارسی سعی کرده ماجرای رای دادن خاتمی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را توجیه کند با نوشتن این جمله آب پاکی را بر دستان همه خارج نشینان و داخلی های شاکی از اقدام خاتمی ریخته است.

گنجی در این یادداشت مهم بودن انتخابات در ساختار کشور را مورد بررسی قرار می دهد و به خاتمی حق می دهد که در انتخاباتی که سالم است شرکت کند و می نویسد: نهاد انتخابات-با همه اشکالاتی که دارد و خاتمی با ارائه لوایح دوگانه قصد اصلاح آن را داشت- مهم است. انتخابات هر اندازه هم که ناعادلانه و غیر آزاد باشد- با توجه به این که نهادی است که با آن هر کاری نمی توان کرد، برخی ظرفیت های خود را در هر صورت بروز خواهد داد. به عنوان مثال، ذوالنور جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. آیت الله محمد یزدی به عنوان یکی از عضای شورای نگهبان و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی اطلاعیه ای او را کاندیدای اصلح شهر قم قلمداد کرد و از مردم خواست به او رأی دهند، اما رأی نیاورد.

رأی ندادن مردم قم به او- و به طریق اولی به آیت الله محمد یزدی- بسیار مهم است. محمد تقی مصباح یزدی اینک رهبری افراطی ترین گروه- جبهه پایداری- را برعهده دارد. روح الله حسینیان یکی از رهبران جبهه پایداری است. با این همه ، حجت الاسلام حسین جلالی، عضو جبهه پایداری و رئیس دفتر آقای مصباح یزدی در کرمان و راور رأی نیاورد. برادر ناطق نوری -نماینده ای که سی سال در مجلس حضور داشت- نیز حذف شد. خواهر احمدی نژاد هم در زادگاه خود حذف شد و رأی نیاورد. تعداد زیادی نماینده مستقل -که در هیچ لیستی نبوده اند- به مجلس راه یافته اند. پس احتمالا به گمان خاتمی، از همین انتخابات هم می شد استفاده کرد.

جملات بالا از گنجی رسما تایید سلامت انتخابات به روش "کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!" است و شاید اگر گنجی از جانش نمی ترسید واضحتر از این می گفت اعتبار انتخابات ایران خدشه ناپذیر است.

بی‌بی‌سی البته بسیار بیشتر از آنچه فکرش را بکنید به در و دیوار می زند تا هر طور شده انتخابات را زیر سوال ببرد تا آنجا که همزمان با این اعتراف نامه گنجی در مطلبی دیگری می نویسد: البته در روزهای اخیر ده ها عکس و ویدیوی متفاوت هم توسط شهروند-‌‌خبرنگاران منتشر شده که نشان دهنده حوزه های رأی گیری خالی از جمعیت هستند

ولی خیلی زود حرفش را پس می گیرد و می نویسد: در ایران، قطعا اکثریت قریب به اتفاق مدافعان حکومت و بخشی از افراد بی تفاوت نسبت به مسائل سیاسی (به ویژه در مناطق کم جمعیت و محروم کشور که یک نماینده مجلس، تنها راه دسترسی ساکنان بومی به حکومت مرکزی برای بیان مطالبات محلی است) در انتخابات شرکت می کنند.

تایید تلویحی مشارکت مردمی توسط این سایت انگلیسی در حالی صورت گرفته است که وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی مدعی شد انتخابات ایران مخدوش است!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها