دارندگان تلفن همراه از سه برند جدید باید تا قبل از ساعت 23:59 روز جمعه مورخ 96/10/08 با قرار دادن سیمکارت، تلفن همراه خود را فعال کنند و توصیه اکید میشود که انجام این فرآیند را به ساعات پایانی روز جمعه موکول نکنند.
کاربرانی که این دستگاهها را دارند و پیغامی مبنی بر اینکه دستگاه با مشخصات زیر جزء دستگاههای قانونی ثبت شده نیست، باشد و از تاریخ «مشخص شده» در شبکه سرویس نخواهد گرفت» را با سر شماره HAMTA یا 7777 دریافت کردهاند، باید تا قبل از قطعشدن تلفن همراه خود، یکی از 3 اقدام ذیل را انجام دهند.
*عودت دستگاه به فروشنده
کاربر میتواند، به فروشگاهی که دستگاه را از آن خریداری کرده مراجعه کند و تلفن همراه را به فروشنده عودت دهد. فروشنده ملزم به قبول تلفن همراه و پس دادن وجه پرداختی یا تعویض تلفن همراه شما با یک تلفن همراه قانونی است. خریداران باید جهت اطمینان از قانونی بودن تلفن همراه، حتماً از طریق کد دستوری #7777* از اصالت تلفن همراه اطمینان حاصل کنند.
*ثبت شکوائیه در سازمانهای تعزیراتی
در صورت عدم همکاری فروشنده، خریدار میتواند با مراجعه به وبسایت اینترنتی سازمان تعزیرات به آدرس www.tazirat135.ir یا سازمان حمایت مصرفکنندگان به آدرس www.cppo.ir نسبت به تنظیم و ثبت شکوائیه اقدام کند.
*ثبت تلفن همراه در گمرک
درصورتی که تلفن همراه بهصورت مسافری وارد شده، اما حقوق و عوارض گمرکی آن را در هنگام ورود به کشور پرداخت نشده، باید با مراجعه به گمرک مبدأ ورودی و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی تلفن همراه، نسبت به ثبت آن اقدام شود.