کد خبر: ۴۳۵۹۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۰۷ دی ۱۳۹۶
مسعود شهیدی عضو سازمان نظام مهندسی گفت: 10 درصد از ساختمان‌های تهران در صورت زلزله بالای هفت ریشتری فرو خواهند ریخت که این شامل ساختمان‌های اسکلت فلزی که در 30 تا 40 سال اخیر ساخته شده‌اند هم می‌شود؛ البته بقیه ساختمان‌ها هم آسیب می‌بینند.

به گزارش پایگاه 598، مسعود شهیدی عضو سازمان نظام مهندسی گفت: 10 درصد از ساختمان‌های تهران در صورت زلزله بالای هفت ریشتری فرو خواهند ریخت که این شامل ساختمان‌های اسکلت فلزی که در 30 تا 40 سال اخیر ساخته شده‌اند هم می‌شود؛ البته بقیه ساختمان‌ها هم آسیب می‌بینند.

به گزارش روزنامه وقایع اتفاقیه، وی افزود: مقاومت ساختمان در برابر زلزله بستگی به پارامترهای مختلف دارد و نمی‌توان بر‌اساس سن ساختمان نظر نهایی داد اما بی‌تردید با پیشرفت آیین‌نامه زلزله در دهه‌های اخیر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها بیشتر شده است. با این‌حال، نمی‌توان با اطمینان گفت ساختمان‌هایی که از سال 90 به بعد ساخته شده‌اند امن هستند و در صورت زلزله هفت ریشتری مردم در امان خواهند بود.

او گفت: اگر فردی بخواهد بداند ساختمانش تا چه اندازه امن است، کارشناس به نقشه نیاز دارد و بدون نقشه کار بسیار سخت خواهد بود. با نقشه می‌توان تحلیل کامپیوتری کرد و میزان مقاومت ساختمان در برابر زلزله را تا حدودی تعیین کرد. اگر ساختمان نقشه نداشته باشد باید در خانه کمی خرابی به بار آورد برای مثال دیوار را بشکافند تا بتوانند میزان مقاومت را تخمین بزنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۰۷ دی ۱۳۹۶
۰
۰
مصائب شما از خود شما است!
علاوه بر این‌ها، این تصور براى بسیارى وجود دارد که گمان مى‌کنند رابطه اعمال انسان با جزاى الهى، همان رابطه قرار دادى است که شبیه آن در مورد قوانین دنیا و پاداش و کیفر آن، وجود دارد، در حالى که این ارتباط به یک نوع ارتباط تکوینى شبیه‌تر است تا ارتباط تشریعى و قراردادى، و به تعبیر دیگر پاداش‌ها و کیفرها بیشتر بازتاب طبیعى و تکوینى اعمال انسان‌ها است که دامن آنها را مى‌گیرد چرا که خداوند می‌فرماید: «وَمَا أَصَابَکُم مِّن مُّصِیبَةٍ فَبِمَا کَسَبَتْ أَیْدِیکُمْ وَیَعْفُو عَن کَثِیرٍ؛ هر مصیبتى به شما رسد به خاطر اعمالى است که انجام داده‌اید، و بسیارى را نیز عفو مى‌کند». (شوری/
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها