کد خبر: ۴۳۵۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ بازار جهانی انرژی به شدت نگران کاهش عرضه و صادرات نفت ایران است . این مساله می تواند موجب رشد فزاینده قیمت نفت و کاهش رشد اقتصادی جهان شود .

بر اساس این گزارش اظهارات خصمانه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و نخست وزیر اسراییل بر ضد ایران نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت نفت داشته است . بانک مرکزی استرالیا نیز هشدار داد روند رشد و رونق اقتصاد جهانی امسال به شدت کند خواهد بود .

وزارت دارایی کره جنوبی نیز اعلام کرد افزایش قیمت نفت بی شک موجب کاهش رشد اقتصادی این کشور در سال 2012 خواهد شد .

این گزارش حاکی است قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در بازار نیویورک برای تحویل در ماه آوریل با 4 سنت افزایش به بیش از 106.76 دلار رسیده است . قیمت نفت روز گذشته نیز با 2 سنت افزایش به 106.72 دلار رسیده بود . قیمت نفت طی هفته گذشته 2.8 درصد کاهش یافته بود ولی نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 1.3 درصدی روبرو است .

در بازار لندن نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل با 19 سنت کاهش به کمتر از 123.61 دلار رسیده است . اختلاف قیمت نفت برنت و نفت آمریکا به بیش از 16.85 دلار رسیده است .

کن هاسگاوا کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته ای ایران قیمت نفت به راحتی بیش از 10 تا 20 دلار در هر بشکه افزایش خواهد یافت .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها