وی با بیان اینکه خدمترسانی حوزه فناوری اطلاعات در موضوعات پشتیبانی، اصلاح مشکلات احتمالی سختافزاری و نرمافزاری و تأمین پرینترهای موردنیاز نیز دنبال شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه بخشی از مسئولان آستان مقدس بیش از دو هفته در موکب این حضرت خدمت میکنند لازم است ارتباطات اداری خود را با قم حفظ کنند تا فعالیتهای معمول و روزانه آستان با مشکل روبرو نشود و این رسالت بر عهده واحد فناوری است.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان مقدس کریمه اهلبیت(س) گفت: دو مگابایت پهنای باند و 10 مگابایت نیز با خط اشتراکی ویژه ایجاد کرده و حداقلهای موردنیاز موکب را فراهم ساختهایم.
سیاهلویی با اشاره به اینکه امسال ساختمانسازیهای انجامشده از لحاظ امنیت تجهیزات شرایط مطلوبتری را به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: استفاده از ساندویچ پنلهای فلزی در ساختوساز دیوارها به دلیل عایق بودن در برابر امواج رادیویی مشکلاتی به وجود آورد که نیروهای واحد فناوری اطلاعات مجبور به نصب تجهیزات متفاوت در هر محل شدهاند.
وی با بیان اینکه امسال مخاطبان واحد فناوری اطلاعات افزایشیافته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال تجهیزات بیشتری پیشبینیشده بود اما به دلیل افزایش مخاطبان باز هم با کمبود امکانات مواجه شدیم که بخشی از تجهیزات از کربلا خریداری و بخشی از ایران بهصورت امانی تحویل گرفته شد.
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان مقدس کریمه اهلبیت(س) با بیان اینکه مهمترین فعالیت واحد فناوری اطلاعات پشتیبانی از اینترنت موردنیاز بهصورت شبانهروزی است، مطرح کرد: ارائه اینترنت با کیفیت مطلوب برای رسانهها انجامشده است و بهصورت شبانهروزی نیز ارائه خدمات اینترنتی به بیش از 300 نفر از خادمان و مسئولان موکب و همچنین ارائه سرویس اینترنت رایگان 15 دقیقهای به هزار نفر از زائرین بهصورت روزانه انجام میشود که تاکنون 10 هزار نفر از این سرویس استفاده کردهاند.
وی در پایان بیان کرد: برای سال آینده نزدیک به 50 میلیون تومان باید در نظر گرفته شود که 30 میلیون تومان برای خرید تجهیزات حرفهای و 20 میلیون تومان نیز برای پهنای باند نیاز است. با تجهیزات حرفهای میتوان اینترنت را در سطح بسیار گستردهتر به عموم زائران ارائه داد و با توجه به مطالبه بسیار گسترده مردم و نیاز شدید زائران به ارتباطات، این کار از ضروریترین اقدامات به نظر میرسد.