به گزارش پایگاه 598، علیرضا نیک آیین در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه سهم قطعه ساز داخلی در خودروهای چینی صفر درصد است، اظهار داشت: افزایش هزینهها باعث میشود تا تولید قطعات چینی برای قطعه ساز داخلی به صرفه نباشد.
وی با بیان اینکه هر روز بازار کشور با مانور خودروهای متنوع چینی مواجه است، افزود: متأسفانه شرکتهایی که این خودروها را وارد میکنند اقدامی برای رعایت حقوق مصرف کننده و ارائه خدمات پس از فروش مناسب انجام نمیدهند. به این صورت که خریدار خودروی چینی اول برای تعمیر خودرو درگیر دوره گارانتی شده و بعد از مشقت فقط میتواند به صورت ناقص خودروی خود را تعمیر کند.
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه بعد از دوره گارانتی تکلیف خریداران خودروهای چینی در بازار معلوم نیست، گفت: در این رابطه هماهنگی های لازم برای آموزش تعمیر کاران کشور نیز انجام نشده ولی از طرف دیگر خود شرکت واردکننده در حوزه خدمات پس از فروش ناقص عمل میکند.
وی اضافه کرد: برای حل این مشکل باید وزارت صنعت یک کمیته ویژه تشکیل و این موضوع را بررسی کند. چرا که هر روز سهم خودروساز چینی در بازار افزایش پیدا میکند اما هیچ اقدامی برای رعایت حقوق مصرف کننده صورت نمیگیرد.
نیک آیین با اشاره به اینکه تعداد تعمیرگاههای کشور در مقایسه با حجم بالای خودروهای چینی بسیار اندک است، تصریح کرد: در این بازار بی سامان فقط حقوق مصرفکننده است که بدون توجه مسئولان مورد تضییع قرار میگیرد.