کد خبر: ۴۳۲۲۹
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰

مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در نشست شورای راهبردی بین‌الملل حوزه‌های علمیه در خصوص بررسی سند سیاست‌ها، راهبردها و راهکارهای پژوهشی حوزه‌های علمیه در عرصه‌ بین‌المللی، گفت: امروز باید حضورمان را در مجامع ‌بین‌المللی بیش از پیش افزایش دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر تکمیل سیاست‌ها، راهبردها و راهکارهای پژوهشی حوزه در عرصه بین‌الملل افزود: این برنامه، بلندمدت و طولانی است که باید تکمیل و اجرا شود، اما در کنار آن باید برنامه‌های اولویت‌دار مورد توجه قرار بگیرد و اجرا شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه باید وضع دنیا و نیازهای آن را رصد کرد، به سفر خود به کشورهای اروپایی اشاره کرد و ادامه داد: در سفری که ماه مبارک رمضان به کشورهای اروپایی داشتم، نیازهای آنان در حد بالایی بود و چشم آنان به حوزه‌‌های علمیه و جمهوری اسلامی دوخته شده که ببینند چگونه پاسخ نیازهایشان داده می‌شود.

مقتدایی با بیان اینکه با دیدن این نیازها وظیفه و تکلیف بیشتری کردم، ابراز داشت: افراد زیادی به رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف مراجعه و به دین مقدس اسلام تشرف پیدا می‌کنند؛ به طوری که در سال گذشته در یکی از کشورها 220 نفر همراه با خانواده‌هایشان به اسلام تشرف یافتند، اما بعد از آن کاری برای تغذیه اعتقادی آنها صورت نمی‌‌گیرد، که این وظیفه بر عهده ما است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: باید کارهای تبلیغی و ترویجی در عرصه بین‌الملل در اولویت سایر برنامه‌ها باشد؛ چرا که هر چه زمان می‌گذرد ما از این ناحیه آسیب می‌بینیم، بر این اساس باید این نیازها را پاسخ دهیم.

مقتدایی خاطرنشان کرد: معاونت بین‌الملل حوزه باید به این برنامه‌ها سرعت بیشتری بدهد و در رایزنی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف حداقل یک روحانی حضور داشته باشد، تا کار فرهنگی موثری انجام بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها