کد خبر: ۴۳۰۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
ايسنا، عفو بين‌الملل، ديده‌بان حقوق بشر و يك گروه ديگر اعلام كردند كه دولت بحرين براي محدود كردن فعاليت اين گروه‌ها در سفر پنج روزه خود به اين كشور قوانين جديدي را وضع كرده‌ است.

همچنين پژوهشگر ويژه شكنجه در سازمان ملل، بازديد خود از بحرين را به تعويق انداخته است. دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در اين‌باره اعلام كرد كه دولت بحرين به طور رسمي از آنان خواسته است سفر اين پژوهشگر تا ماه جولاي به تاخير افتد.

يك معاون سرپرست محلي در عفو بين‌الملل، اين واكنش دولت بحرين را يك اختلال جدي خواند و گفت: متاسفانه ما مجبور شديم سفر تحقيقاتي خود را به بحرين لغو كنيم چون اين بار بحرين از قبول مسئوليت همكاري با سازمان‌هاي حقوق بشري و اصلاح وضعيت حقوق بشر سر باز زده است.

اين در حالي است كه دولت اين كشور در بيانيه‌اي از لغو اين سفر تحقيقاتي ابراز تاسف كرد و آن را كم‌كاري سازمان عفو بين‌الملل در حمايت از حقوق بشر دانست.

پيش‌تر كميسيون تحقيق مستقل بحرين (BICI) در ماه نوامبر گزارشي منتشر كرد كه در آن اعلام شده بود معترضان اغلب از جامعه اكثريت شيعه در بحرين هستند و در زندان‌هاي اين كشور در جريان بازجويي‌ها و براي گرفتن اعتراف مورد شكنجه قرار مي‌گيرند و در دادگاه‌هاي نظامي محاكمه مي‌شوند.

گفته مي‌شود دولت بحرين پس از شركت فعالان غربي در مراسم سالگرد شروع جنبش‌هاي انقلابي در 14 فوريه تصميم به لغو اين سفرها گرفته است؛ در حالي كه دولت مدعي شده است برنامه‌هاي جديدي براي كميته تحقيق در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاري رويترز، روزانه در مناطق شيعه‌نشين بحرين درگيري‌هاي خشونت‌آميز پليس با معترضان جوان و بدرفتاري‌هاي ددمنشانه جريان دارد.

تاكنون در جريان اين درگيري‌ها ده‌ها تن كشته و بسياري دستگير شده‌اند. در اين گزارش آمده است كه تاكنون حداقل پنج نفر فقط در زندان‌هاي بحرين بر اثر شكنجه جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها