کد خبر: ۴۳۰۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
/بازداشت ۷۰۰ عنصر مسلح فرانسوی، قطری، عربستانی و عرب در سوریه/
منابع خبری از بازداشت 700 فرد مسلح فرانسوی، قطری، عربستانی، عرب در حمص سوریه خبر دادند و اعلام کردند سلاح‌هایی اسرائیلی، اروپایی و آمریکایی به دست آمده است که به وضوح توطئه بین‌المللی در سوریه را نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، المنار در گزارشی اختصاصی وضعیت کنونی سوریه را در حال پایان اعلام کرد.

«بحران رو به پایان است». این عبارتی است که المنار استفاده کرد و نوشت: این جمله صرفا جمله‌ای برای اطمینان‌بخشی نیست که برخی تحلیلگران عادت کرده‌اند آن را استفاده کنند. بلکه این جمله نشان دهنده این است که بحران روبه پایان است. ارتش سوریه در باباعمرو است... گروهک‌های مسلح با تعداد و تجهیزات مختلف خود دیگر در کنترل امنیت سوریه است. برخی از آنان به سوی مرزهای لبنان فرا کردند و اسم این فرار را گذاشتند عقب‌نشینی تاکتیکی. اما با این حال به شکست سخت خود که در ام‌المعارک دریافت کردند، اذعان کردند.

المنار فاش کرد: حدود 700 عنصر مصلح که در میان آنان اعراب نیز هستند، در باباعمرو خود را تسلیم کردند. منابع مطلع اینطور به المنار خبر دادند. این منابع گفتند که اخبار داغ و بزرگ دیگری هم بزودی و در روزهای آینده اعلام خواهد شد. چه درباره نوع سلاح‌هایی که استفاده می‌کردند و ضبط شد چه از تاکتیک‌های نظامی که این گروه‌ها از آن استفاده کردند و چه طرف‌هایی که بر عملیات آنان نظارت داشتند.

منابع مطلع همچنین به المنار گفتند که عملیات امنیتی در استان حمص نهایتا 5 تا 8 روز دیگر پایان می‌یابد زیرا علل تاکتیکی و همچنین عوامل جوی منطقه نیز دخیل است.

سلاح‌های اسرائیلی برای اولین بار در باباعمرو شهر حمص دیده شد

سلیم حربا پژوهشگر سوری در حوزه امور راهبردی اعلام کرد که منطقه باباعمرو و اطراف آن تقریبا بدون تلفات از ارتش و مردم از وجود گروهک‌های مسلح پاکسازی شد زیرا فقط گروهک‌های مسلح در آن متمرکز شده بودند.

حربا به المنار گفت: تعداد زیادی از افراد مسلح که دارای ملیت‌های عربی مختف بودند از جمله کشورهای خلیج [فارس] و عراق و لبنان از جمله عناصر اطلاعاتی قطری و عناصری از کشورهای دیگر مانند افغانستان، ترکیه و کشورهای اروپایی مانند فرانسه بازداشت شده‌اند. همچنین رسوایی‌های دیگری رو شده است که ارتش بعد از ورود به باباعمرو آن را کشف کرد که در خصوص تونل‌ها و تجهیزات مختلف افراد مسلح است.

المنار نوشت: سلاح‌های ساخت اسرائیل، اروپا و آمریکا که بسیار پیشرفته است که حتی در همان کشور سازنده هنوز به کار نرفته است ضبط و مصادره شد. راکت‌هایی اسرائیلی، دوربین‌های دید در شب  و موشک‌های لاو و شیبون و همچنین دستگاه‌های ارتباطی پیشرفته‌ای در حمص کشف شده است.

این پژوهشگر سوری همچنین گفت: ایستگاه‌های تماس، با هدف اشراف بر عملیات مسلحانه در باباعمرو  سوریه در خاک لبنان مستقر کرده‌اند تا تماس فرماندهان گروه‌های مسلح با دفتر هماهنگی که عوامل اطلاعاتی مستقر در دوحه برقرار بماند. فرار خبرنگاران انگلیسی از حمص و نفوذشان به مرزهای لبنان-سوریه نتیجه هماهنگی‌های همین تماس‌هاست.

سلیم حربا افزود: ایستگاه‌های تماس تحت پیگیری شخصیت‌های لبنانی از جمله برخی اعضای پارلمانی وابسته به جریان المستقبل [جریان وابسته به آمریکا در لبنان] قرار داشت. این اشخاص تلاش کردند تا دره خالد را به منطقه عمق راهبردی باباعمرو تبدیل کنند.

موساد و بلک‌واتر بر عملیات مسلحانه حمص از قطر اشراف و هدایت داشتند

حربا همچنین فاش کرد: دفتری برای هماهنی با حمایت آمریکا و کشورهای عربی خلیج [فارس] در قطر تاسیس شد که میزبان عوامل اطلاعاتی آمریکا، فرانسه و کشورهای خلیج [فارس] بخصوص قطر و عربستان بود. در کنار این عناصر، عواملی از سرویس‌های اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و موساد اسرائیل و شرکت آمریکایی بلک‌واتر  و سران شورای انتقالی سوریه [مخالفان خارج‌نشین سوریه] حضور داشتند. قطر برای مسلح کردن گروهک‌های مسلح با حمایت مالی کشورهای خلیج [فارس] با شرکت‌های تسلیحاتی اسرائیل و آمریکا قراردادهایی بسته است.

این پژوهشگر سوری افزود: اهمیت عملیات‌ امنیتی در حمص نشأت گرفته از امید و آرزویی بود که طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به گروهک‌هایی بسته بودند که باباعمرو را مرکز خود قرار داده بودند. قرار بود استان حمص به بنغازی جدیدی تبدیل شود. [بنغازی شهری در غرب لیبی است که مخالفان مسلح با کمک کشورهای غربی آن را تسخیر و از کنترل رژیم قذافی خارج و آن را مقر اقدامات و حملات خود کردند].

المنار به نقل از این منبع سوری افزود: عملیات از نظر زمان و مکان با دقت و ظرافت بالا انجام شد. نتیجه خود گویاست وقتی گروهک‌های مسلح اذعان می‌کنند که عقب‌نشینی‌شان تاکتیکی بود.

المنار نوشت: حربا در صحبت اختصاصی خود برای المنار به موضوع اسناد و موارد غافلگیرکننده‌ای پرداخت که به دست آمده است و گفت که در زمان و مکان مناسب هر یک از این موارد اعلام می‌شود.

حربا افزود: دولت سوریه نمی‌خواهد برگه‌هایی که در اختیار دارد بسوزاند... نیروهای امنیتی در سوریه اسناد و اعترافاتی دارد که می‌تواند وضعیت را برای توطئه‌کنندگان علیه سوریه کاملا عوض و بر سر آنان خراب کند چرا که تغییر واقعیت امنیتی و سیاسی نه فقط در سطح داخل سوریه بلکه در سطح کشورهای همسایه نیز اتفاق می‌افتد.

وی اعلام کرد که هر چقدر نشست و کنفرانس از طرف دشمنان سوریه برگزار می‌شود همه تحت پوشش اهداف بشردوستانه برای ملت سوریه برگزار می‌شود اما هدف آن اهداف نظامی است. همه تلاش‌های آمریکا تاکنون به سد مواضع روسیه و چین و ایران برخورد کرده است که البته وزن بین‌المللی دو سازمان بریکس و آلپا نیز هست.

حربا در پایان تاکید کرد: سرانجام آمریکا به شروط روسیه و ابتکار این کشور تن خواهد داد زیرا رویارویی‌ها نشانه‌های شکست [جبهه غرب] را آشکار کرده و روشن کرده است که نظام سوریه همچنان قدرتمند است و قدرت کافی برای مقابله با هر توطئه‌ای را دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها