کد خبر: ۴۳۰۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
جواني که با همدستي دوستش يک پيانيست را با ضربات چکش از پا درآورده بود، پس از چند دور محاکمه در دادگاه جزايي تهران، سرانجام با تاييد حکم قصاصش در دادگاه تجديد نظر در يک قدمي چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش خراسان، اين جنايت روز ۲۹ ارديبهشت ماه سال ۸۰ به کارآگاهان جنايي پايتخت گزارش شد و آن ها بلافاصله تحقيقات خود را براي رازگشايي از اين معماي پليسي آغاز کردند.

مقتول، جوان پيانيستي به نام شاهرخ بود که به تنهايي در ساختمان شماره ۶۸ خيابان نياوران زندگي مي کرد. تماس شاهرخ با خانواده اش از چند روز پيش از مرگ قطع شده و همين بي خبري خانواده او را به محل جنايت کشانده بود.

 زماني که ماموران وارد خانه مقتول شدند جنازه او در گوشه اي از اتاق افتاده بود و بررسي هاي اوليه نشان مي داد او بر اثر ضربه مهلکي که به سرش اصابت کرده جان باخته است. در همين حال آثاري مبني بر سرقت از خانه شاهرخ به چشم مي خورد. به طوري که تحقيق در اين باره نشان داد ويدئو و تلفن همراه مقتول سرقت شده است.

در چنين شرايطي همتيار قاضي وقت جنايي دستور رديابي تلفن همراه مسروقه را صادر کرد چند روز بعد همين سرنخ باعث دستگيري دو مظنون به نام هاي علي و سعيد شد. دو متهم در جريان بازجويي ها اتهام قتل شاهرخ را پذيرفتند و جزئيات آن را شرح دادند. به اين ترتيب علي و سعيد به حکم شعبه ۱۶۰۸ دادگاه جنايي تهران به قصاص محکوم شدند اما اين راي در ديوان عالي کشور نقض شد و ابهام درباره اين که چه کسي ضربه کشنده را به مقتول زده است سبب شد دو متهم چندين مرتبه محاکمه شوند.

سرانجام با گذشت سال ها از اين ماجرا علي و سعيد در شعبه ۱۱۵۶ دادگاه جزايي تهران محاکمه شدند. در اين جلسه سعيد، علي را عامل اصلي قتل شاهرخ معرفي کرد و گفت: من و علي براي خريد پيانو به خانه شاهرخ رفته بوديم. در حالي که شاهرخ پشت يکي از پيانوها نشسته بود ناگهان علي با يک چکش ضربه محکمي به پشت سرش زد و او را نقش زمين کرد.

من نمي دانستم بايد چه کار کنم و فقط به علي در جابه جا کردن جسد کمک کردم. در ادامه اين جلسه علي نيز اتهام قتل شاهرخ را پذيرفت و گفت: من سه چهار ضربه به سر شاهرخ زدم و او را کشتم.

 من تصميمي براي کشتن شاهرخ نداشتم و همه چيز در يک لحظه اتفاق افتاد و بعد از قتل جوان پيانيست وسايلش را هم دزديديم.به دنبال اين اظهارات و در حالي که خانواده مقتول خواستار قصاص قاتل فرزندشان شده بودند قاضي محمدرضا گيوکي به بررسي محتويات پرونده از جمله نظريه پزشکي قانوني پرداخت و از آن جا که نظر متخصصان اين سازمان نشان مي داد علت تامه مرگ مقتول ضربه چکش علي است او را قاتل تشخيص داد و به قصاص محکوم کرد.

راي صادره با اعتراض علي روبه رو و پرونده به شعبه ۱۹ دادگاه تجديدنظر ارسال شد. قضات دادگاه تجديدنظر پس از بررسي موشکافانه حکم صادره را مطابق موازين قانوني تشخيص دادند و برحکم قصاص علي صحه گذاشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها