کد خبر: ۴۲۹۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰
گفتگوی اختصاصی ۵۹۸ با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس؛
مهم اين است كه بر اساس عقلانيت، معنويت و عدالت عمل بشود، اگر اين سه اصلي را كه رهبري معظم فرمودند مبنا قرار دهيم، مي توانيم بگوئيم كه نهضت هاي اسلامي در منطقه را از تحجر و افتادن در ورطه مادي گري غرب مصون می مانند و با عدالت هم پشتيباني توده هاي مردم را بدست خواهند آورد. كشورهاي غربي و آمریکا از پيروزي اسلام گرايان به شدت ناراحت و سرخورده هستند و سعي مي كند كه با تبليغات و توطئه چینی اين كشور ها را از مسیر اصلی اسلامی منحرف كنند
پایگاه 598 - پس از گذشت بیش از یک سال از پیدایش خیزش عظیم بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و شمال آفریقا و به منظور تبیین نقش تفکر اسلامی و مدرنیته (مادی گرائی) خبرگار پارلمانی پایگاه 598 گفت و گوی کوتاهی را با اندیشمند فرهیخته دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی که در دوره گذشته ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته‌اند را انجام داده است که در ادامه بخشی از این گفت و گو می آید:



عقلانيت، معنويت و عدالت تنها راه مصونیت از تحجر و مادی گری

توسعه دموکراسی در کشورهای انقلابی چگونه می تواند هم منطبق بر اسلام و فقه اهل سنت پیش رود و هم اینکه از مصادره غرب در امان باشد؟

بهترين راه حل ها و رهنمودها را مقام معظم رهبري در خطبه عربي نماز جمعه روز جمعه چهاردهم اسفند مطرح كردند. مهم اين است كه بر اساس عقلانيت، معنويت و عدالت عمل بشود، اگر اين سه اصلي را كه رهبري معظم در خطبه های عربی اخیرشان و هم در ديدار قبل از آن با نمایندگان و مسئولین كشورهاي اسلامي که در اجلاس بین المللی بیداری اسلامی فرمودند مبنا قرار دهيم، مي توانيم بگوئيم كه نهضت هاي اسلامي در منطقه را از تحجر و افتادن در ورطه مادي گري غرب مصون می مانند و با عدالت هم پشتيباني توده هاي مردم را بدست خواهند آورد.

 
غرب و آمریکا سرخورده از پیروزی های اسلام گرایان

هجمه ی فکری و فرهنگی جریانات سكولار چه تاثيري بر مسير انقلاب های منطقه دارد؟

بالاخره كشورهاي غربي و علی الخصوص آمریکا از پيروزي اسلام گرايان به شدت ناراحت و سرخورده هستند و سعي مي كند كه با تبليغات و توطئه چینی اين كشور ها را از مسیر اصلی اسلامی منحرف كنند. ولي آنچه که از شواهد و قرائی بدست می آید، بعيد به نظر مي رسد تا کنون موفق نبوده و از این به بعد هم توفیقی به دست نخواهند آورد. در انتخابات های انجام گرفته در این کشورها می بینید که همه جا مردم به اسلام گرايان رأي داده اند و انشا الله هم همينطور ادامه خواهد داشت.

 
از ملتهای مسلمان و انقلابی پشتيباني و تجربيات خود را براي آنها بيان مي كنيم

با توجه به نقش و جایگاه رهبری معنوی و یا سیاسی در انقلاب ها و فقدان رهبری منسجم در کشورهای اسلامی منطقه،  چگونه می توان خلاء رهبري در این کشورها را پر کرد؟

به نظر من اين موضوع چندان جاي طرح ندارد. بالاخره با وجود خلاء رهبری مستقیم در این ملتها شما مي بينيد در خيلي از كشورها انقلاب پیروز شده و موفق شده اند. تصور صحیحی نیست كه همه جا با الگوي جمهوری اسلامی ايران بايد كارها پيش برود. هر كشوري الگوي خود را دارد.

چرا به نتايج فكر نمي كنيم كه اينقدر بخواهيم مقايسه كنيم؟ جمهوری اسلامی در صدد تجويز الگو براي كشورهاي ديگر نيست، ما فقط ارزش های اسلامی را عرضه و بيان مي داریم و به سهم خود از ملتهای مسلمان و انقلابی پشتيباني مي‌كنيم و تجربيات موفق خود را براي آنها بيان ميكنيم. و انقلاب های اسلامی انشاالله خودشان راه را پيدا خواهند كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها