کد خبر: ۴۲۸۸۹
زمان انتشار: ۲۱:۵۸     ۰۵ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، امروز هزاران تن از شهروندان کابل با برگزاری راهپیمایی‎ صلح‎آمیز در نقاط مختلف این شهر، از دولت افغانستان و سایر نهادهای مسئول خواستند تا عاملان اصلی قرآن‎سوزی در پایگاه نظامی بگرام را به دادگاه بکشانند.

معترضان خشمگین با سردادن شعارهای "مرگ برآمریکا"، "مرگ براسرائیل"، "مرگ برانگلیس"، "مرگ برناتو" و "زنده باد اسلام"، بر ادامه راهپیمایی‎های خود تأکید کردند.

تظاهرات‌ها همچنان ادامه خواهد داشت

این معترضان همچنان تصریح کردند، تا زمانی که عاملان این قرآن‎سوزی به محاکمه کشانده نشوند، به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

معترضان از دولت افغانستان خواستند تا به عذرخواهی اکتفا نکرده و بر محاکمه علنی این جنایت بزرگ در خاک افغانستان اقدام کنند.

"مرتضی نیک‎زاد"، یکی از مسئولان بنیاد "وارثان شهدای افغانستان" به خبرنگار فارس گفت: برای پایان دادن به چنین رویدادهای زشت و غیرانسانی و همچنین تحکیم حاکمیت ملی افغانستان از روند واگذاری مسئولیت‎های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای افغان به شدت حمایت می‎کند.

انتقال مسئولیت‎ها بایستی تسریع شود

وی اضافه کرد: دولت باید روند واگذاری مسئولیت‎های امنیتی، واگذاری زندان‎ها را تسریع بخشد و نیز بر عملیات‎های شبانه نظامیان خارجی در افغانستان پایان دهد.

تظاهرات کنندگان، با یادآوری قیام سوم اسفند که منجر به آغاز قیام‎های مردم علیه نظامیان شوروی پیشین در 3 دهه گذشته شد، گفتند: مردم افغانستان هنوز هم بیدار هستند و توانایی انجام چنین رسالت‎هایی را دارند.

این معرتضان از سایر مردم افغانستان خواستند تا واکنش‎ها و انزجار خود را در برابر نظامیان آمریکایی بیشتر به نمایش بگذارند تا بار دیگر به مقدسات مسلمانان توهینی صورت نگیرد.

هفته گذشته نظامیان آمریکا در پایگاه نظامی بگرام صد‎ها نسخه قرآن کریم را به آتش کشیده که با واکنش شدید مردم افغانستان مواجه شدند.

تاکنون نزدیک به 100 تن در این تظاهرات‌ها در نقاط مختلف افغانستان کشته و زخمی شدند.

در زیر می‌توانید تصاویر تظاهرات امروز مردم افغانستان علیه اشغالگران خارجی را ملاحظه فرمایید.

برچسب ها: صد ، کشته ، زخمی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
ما هم با شما هستیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها