کد خبر: ۴۲۸۰۰
زمان انتشار: ۰۱:۴۸     ۰۵ اسفند ۱۳۹۰
آيت الله مصباح يزدي تأكيد كرد: وظيفه ما ايجاب مي كند كه به اين اصل كه «خواست و آرمان مردم ما، اسلام است» عمل كنيم، به آن پايبند باشيم و همان گونه كه رهبر كبير انقلاب تأكيد كردند، آن را الگو و محور فعاليت هاي خود قرار دهيم مهم ترين دستاورد انقلاب اسلامي، حاكميت دين در كشور است
به گزارش پايگاه 598 به نقل پايگاه اطلاع رساني مرکز آثار آيت‌الله مصباح، علامه مصباح يزدي در ديدار با بسيج دانشجويي استان فارس، اردبيل و تهران ضمن تبريک ايام الله دهه فجر و قدرشناسي نسبت به تلاش‌هاي فراواني که براي ثمر رسيدن انقلاب اسلامي صورت گرفته، همه دانشجويان را به تأمل و تفکر در وظايفي که بر دوش ما نهاده شده سفارش کردند.
ايشان خاطرنشان کرد: همه ما موظفيم در دو جهت بيانديشيم؛ ابتدا درباره اصل انقلاب، دستاوردها و هدايت‌ها و شيوه‌هايي که امام به ما آموختند و به کار بردند، و دوم درباره آسيب‌ها و آفت‌هايي که ممکن است به انقلاب ما وارد شود.
وي يادآور شد: بعد از تفکر و تأمل در اين دو امر، بايد وظيفه خود را در مقابل اين هديه الهي بدانيم و راه بهره‌وري از انقلاب، حفظ کردن از آفت‌ها و افزودن بر دستاوردها و ادامه راه آن را سرلوحه فعاليت‌هاي خود قرار دهيم.
عضو خبرگان رهبري ضمن بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي ايران، اظهار داشت: انقلاب اسلامي مجموعه‌اي از دستاوردهاي عيني و محسوس داشته که سي و چندسال درباره آن سخن گفته شده است، اما برخي از دستاوردهاي آن کمتر مورد توجه مردم قرار گرفته و به دليل غير حسي بودن، دير توجه مردم را به خود جلب مي‌کند.
علامه مصباح با بيان اين‌که اين مجموعه از دستاوردها بايد بيشتر مورد توجه فرهيختگان قرار گيرد، خاطرنشان کرد: پيش از انقلاب، نماز خواندن براي جوان مايه شرمساري در وجهه عمومي دانشگاه به شمار مي‌رفت و تلاش مي‌شد تا ورود خواهران با حجاب در دانشگاه ممنوع شود و حتي کار را به جايي کشاندند که تاريخ اسلامي را به تاريخ هخامنشي تغيير دادند.
وي ادامه داد:‌ اما با درخشش انقلاب اسلامي، مناسک ديني در ميان جامعه روز به روز بيشتر رونق پيدا کرد، با وجود هجمه‌هاي فراوان فرهنگي، علاقه جوانان به باورها و ارزش‌هاي ديني افزايش چشمگير يافت، چنان‌که نمونه روشن آن را در اعتکاف‌هاي دانشجويي مشاهده مي‌کنيم، اين‌ها بخشي از دستاوردهاي معنوي انقلاب است که کمتر مورد توجه و معرفي قرار گرفته است.
رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره)، تصريح کرد: مهمترين اثر انقلاب اسلامي، حاکميت دين در کشور است، اين‌که ارزش‌هاي ديني در جامعه به عنوان ارزش تلقي مي‌شود و مورد اجرا و احترام قرار مي‌گيرد، هر چند بعضي افراد متخلف و قانون‌شکن وجود دارند، اما اغلب مردم پايبند به دين و دستورات آن هستند.
وي تأکيد کرد: عزت و اقتداري که امروز ايران اسلامي به دست آورده است، در سايه حاکم شدن دين و رهبري دين بر جامعه است، درمقابل کساني نيز هستند که مي‌کوشند اين حرکت عظيم اسلامي را ملي‌گرايانه و رفاه‌گرايانه نمايش دهند، که با هوشياري و بصيرت مردم کار به جايي نخواهند برد.
ايشان افزود: اين عده مي‌کوشند حرکت‌هاي عظيم کشورهاي اسلامي که مقام معظم رهبري آن را بيداري اسلامي مي‌داند، حرکت‌هاي ملي‌گرايانه، و صرفاً براي ‌کسب آزادي و رهايي از ديکتاتوري معرفي کنند، اين دسته با عنوان اسلامي مخالفند و هر جايي که نام اسلام و پرچم آن برافراشته مي‌شود، به فکر انحراف و سنگ‌اندازي در اهداف و حرکت‌ها مي‌افتند.
آيت‌الله مصباح يزدي يادآور شد: وظيفه ما ايجاب مي‌کند که به این اصل که «خواست و آرمان مردم ما، اسلام است» عمل کنيم، به آن پايبند باشيم و همان‌گونه که رهبر کبير انقلاب تأکيد کردند، آن را الگو و محور فعاليت‌هاي خود قرار دهيم.
وي ادامه داد:‌ بايد توجه داشته باشيم در دام ملي‌گرايان، سکولارها و کساني که نوکر دشمنان ايران اسلامي هستند، نيافتيم و فراموش نکنيم که همه اين آوازه‌ها به برکت اسلام است.
ايشان در پايان به نزديک‌ترين وظيفه ما که شرکت پرشور در انتخابات است، اشاره کرد و اظهار داشت:‌ همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند؛ شرکت در انتخابات، نشان‌دهنده هويت ماست و هر چه باشکوه‌تر برگزار شود، عظمت، اقتدار و پايبندي مردم را به دين، به دنيا ثابت مي‌کند.
وي افزود: شناسايي فرد اصلح را سبک نگيريم، سرنوشت کشور عمدتا به وسيله مجلس رقم مي‌خورد، اگر مي‌خواهيم پايبند به دين و ارزش‌هاي آن باشيم، بايد کسي را انتخاب کنيم که به اسلام و ولايت‌فقيه پايبند باشد و در درجه بعد مدير کارا و متخصص باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها