کد خبر: ۴۲۷۴۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
درجا‌زدن خودروسازان داخلي در جاده كيفيت در شرايطي به‌علت اصلي نارضايتي مشتريان داخلي و ناتواني اين شركت‌ها در راهيابي به بازار‌هاي هدف صادراتي تبديل شده كه خط و نشان‌هاي وزارت صنعت و سازمان‌هاي متولي نظارت بر اجراي استانداردهاي اجباري نيز قادر به ارتقاي سطح كيفي اين خودروها نبوده است.
به گزارش پایگاه 598، همشهری نوشت: ضعف کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش در حالی به چالش اصلی شرکت‌های خودروسازی داخلی تبدیل شده که جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی این خودروها در تیر‌ماه امسال حاکی از حداقل‌های کیفیت برای ۲۰ خودروی سواری و وانت ساخت داخل است که در این رده‌بندی نیز بیشترین خودروهای دارای یک ستاره کیفی مربوط به گروه قیمتی کمتر از ۲۵میلیون تومان بوده است.

درجا‌زدن خودروسازان داخلي در جاده كيفيت در شرايطي به‌علت اصلي نارضايتي مشتريان داخلي و ناتواني اين شركت‌ها در راهيابي به بازار‌هاي هدف صادراتي تبديل شده كه خط و نشان‌هاي وزارت صنعت و سازمان‌هاي متولي نظارت بر اجراي استانداردهاي اجباري نيز قادر به ارتقاي سطح كيفي اين خودروها نبوده است.

همچنين با وجود به كارگيري شيوه جديد ارزشيابي خودروهاي داخلي از ابتداي امسال بازهم خودروهاي داراي يك ستاره كيفي در پايين‌ترين سطح جدول رده‌بندي جاخوش كرده و در تيراژ‌هاي بالا توليد و به مشتريان عرضه مي‌شود. برپايه تازه‌ترين گزارش شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران(بازوي اجرايي وزارت صنعت، معدن و تجارت در طرح ارزشيابي كيفي خودروهاي داخلي) طي تيرماه امسال تعداد 87هزار و933دستگاه خودرو توليد شده كه 99درصد از حجم اين توليدات به‌خودروهاي گروه سبك و تنها يك درصد ديگر به‌خودروهاي گروه سنگين اختصاص داشته است. همچنين خودروهاي توليدي كشور در اين‌ماه شامل 51مدل خودرو در گروه سبك(43خودروي سواري و 8خودروي وانت) و 8مدل خودرو در گروه سنگين شامل كاميون، اتوبوس، كاميونت و كشنده بوده است.

14سواري بي‌كيفيت داخلي
براساس گزارش وزارت صنعت از ارزشيابي كيفي خودروهاي داخلي طي تير‌ماه امسال هنوز هم 14خودروي سواري توليد داخل تنها موفق به كسب يك ستاره كيفي شده و در قعر جدول ارزشيابي قرار گرفته‌‌اند. با اين روند ايران خودرو با 5محصول پژو ۴۰۵ خراسان، پژو پارس، پژو پارس مازندران، پژو پارس فارس، سمند تبريز و سايپا با 5محصول شامل ساينا، تيبا2، سايپا 111، سايپا 132، سايپا 131،‌ام وي‌ام با 2خودرو‌ ام وي‌ام 550و ‌ام وي ام 110، كرمان موتور با ليفان 60X و سرانجام پارس خودرو با سايپا 131X تنها موفق به كسب يك ستاره در آسمان كيفيت خودروهاي داخلي شده و همچنان بي‌كيفيت‌ترين خودروهاي ايراني در رده‌هاي مختلف قيمتي محسوب مي‌شوند.

با اين روند 14خودروي سبك سواري توليد داخل با كسب يك ستاره كيفي داراي پايين‌ترين سطح كيفي هستند و در گروه خودروهاي سبك وانت نيز از 8خودرو مشمول اين ارزشيابي تنها يك خودرو موفق به كسب 3ستاره كيفي(وانت تندر 90ايران خودرو) يك خودرو موفق به 2ستاره كيفي(وانت پيكاپ فوتون ايران خودرو ديزل) و 6خودروي وانت شامل سايپا X151 بن رو، وانت كارا تك كابين و دو كابين 200بهمن موتور، وانت نيسان تك سوز و دوگانه سوز زامياد و وانت آريسان ايران خودرو ديزل نيز حداقل يك ستاره كيفيت را به‌دست آورده‌اند تا تعداد خودروهاي سبك سواري و وانت توليد داخل در پايين‌ترين سطح كيفي به 20خودرو افزايش يابد. در گروه خودروهاي سنگين نيز كيفيت 8خودروي اتوبوس، كاميون، كاميونت و كشنده طي تير‌ماه امسال بررسي شده كه از اين تعداد يك خودروي تك ستاره، 2خودرو 2 ستاره، 2خودرو 3ستاره و 3خودرو موفق به كسب 4ستاره كيفيت شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها