کد خبر: ۴۲۷۱۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
شبکه فرانس ۲۴ ضمن گزارشی که به نظرات مردم برخی کشورها نسبت به رئیس‌جمهور فرانسه اختصاص داشت اذعان کرد که مردم کشور بحران‌زده یونان، نیکلا سارکوزی را "سگ دست‌آموز صدراعظم آلمان" می‌دانند.

به گزارش فارس، سایت این شبکه خبری نوشت: در یونان، مردم فکر می‌کنند که نیکلا سارکوزی خود را به سگ دست‌آموز آنگلا مرکل بدل کرده است و در حوزه مسائل اروپا، در همه موارد با مرکل موافق است. مردم یونان اکنون بر ضد آلمان‌ها موضع گرفته‌اند و بر این باورند که از هر فرصتی برای فرونشاندن آنان استفاده شده است.

این در حالی است که به نظر می‌رسد "فرانسوا هلند"، رقیب انتخاباتی سارکوزی قصد دارد از مردم یونان حمایت کند اما این موضوع هم هنوز قطعی نیست. این ممکن است که تنها یک تاکتیک ارتباطاتی باشد چرا که فرانسه چندان نقش مهمی در داین داستان بازی نمی‌کند.

به نظر می‌رسد با به قدرت رسیدن هلند در فرانسه، وی بتواند کمک‌های اندکی به یونانی‌ها بکند اما در هر حال، این موسسات مالی و بانک‌های بزرگ سرمایه‌داری هستند که در خصوص سرنوشت یونان تصمیم می‌گیرند.

در این گزارش همچنین به دیدگاه مردم برخی دیگر از کشورها به سارکوزی نیز اشاره شده است. به‌طور مثال مردم تونس بر این باورند که سارکوزی چشم بر روی انقلاب آنان بسته است. در چین نیز مردم سارکوزی را فردی ضعیف و ناتوان در تصمیم‌گیری می‌شناسند.

سارکوزی به زودی باید در انتخابات ریاست‌جمهور یفرانسه با هلند، کاندیدای حزب سوسیالیست مبارزه کند. وضعیت سارکوزی نسبت به هلند ضعیف‌تر است. وی وعده داده که در صورت شکست در این انتخابات عرصه سیاست را ترک کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها