کد خبر: ۴۲۷۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان:
حجت الاسلام اکبر فرجام، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص انتخابات و حضور مردم در این عرصه گفت: انتخابات در حقیقت مشارکت مردم در تعیین سرنوشت شان بوده و از سوی دیگر پشتوانه سازی برای استمرار و حرکت قوی نظام در رسیدن به اهداف و آرمان های خودش است، بنابراین همان گونه که مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه فرمودند و بزرگان ما تأکید کرده اند ما از ملت شهید پرورمان درخواست مشارکت و حضور پر حجم و پرشکوه در انتخابات مجلس شورای اسلامی را داریم،  به خصوص که این انتخابات نخستین حضور مردم بعد از جریان فتنه سال88 است و این خودش اهمیت مشارک زیاد مردم را مضاعف می کند.

وی افزود: انتخابات از سویی با این فضایی که در سطح بین الملل سنگین است و هجمه های تبلیغاتی که علیه نظام به وجود آمده می تواند نظام را در برابر این هجمه ها و فشار تبلیغاتی بیمه کند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در مواجهه با این پرسش که با توجه به این که برخی از مدیران مسؤولان حوزوی برای انتخابات اقدام کرده اند اگر برای تبلیغات خود از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده کنند، چه برخوردی با آن ها صورت می گیرد، پاسخ داد: مدیران و مسؤولان حوزوی که خود را برای انتخابات مجلس کاندیدا کرده اند از ظرفیت حوزه برای تبلیغات خود استفاده نمی کنند چون برای مسؤولان حوزوی تقوا ملاک است.

حجت الاسلام فرجام در پاسخ به این پرسش که چرا شخصیت های حوزوی در مشهد مقدس کمتر برای حضور در فضای سیاسی مجلس کاندیدا می شوند، بیان کرد: شاید حوزویان دریافته اند که «من به الکفایه» وجود دارد و واجب کفایی می دانند. هنگامی که افرادی با معیارها و ملاک های لازم هستند ورود به این رقابت و عرصه را خیلی ضروری نمی بینند.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان در بخشی دیگر بیان کرد: رویکرد حوزه علمیه خراسان بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری از آذر86 در جمع نخبگان حوزوی و بعد از سفر سال گذشته ایشان در قم که تأکید بر تحول داشته اند حوزه چند محور در این خصوص را پیگری کرده و خواهد کرد. نخست بحث پژوهش محوری در دروس حوزه که برای اولین بار در حوزه علمیه خراسان در حال اجرا است که یک طلبه موظف است در مدت ده سال تحصیلی مهارت های پژوهشی را کسب کند.

وی در ادامه ابراز کرد: رویکرد دوم حوزه این است که بعد از رهنمودهای رهبری ستاد تفسیر قرآن به مسؤولیت آیت الله علم الهدی، عضو شورای برنامه ریزی حوزه تشکیل و برنامه ریزی شده که افزون بر دورس فقه و اصول طلبه موظف است در یک دوره ده ساله تفسیر کامل قرآن را بگذارند.

استاد دانشگاه آزاد مشهد در پایان متذکر شد: از دیگر برنامه ها حوزه علیمه خراسان بحث کارگاه های متعدد علمی و دانش افزایی استادان است، به عبارتی استادان ضمن این که تدریس می کنند، موظف هستند که در کارگاه های دانش افزایی استادان هم شرکت کنند و روش های تدریس و استفاده از وسائل کمک آموزشی و رعایت نکاتی که از نظر روان شناسی که باید یک مدرس مسلط باشد در این کارگاه ها ارائه می شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان 120 مدرسه علمیه(ویژه برداران و خواهران) در خراسان بزرگ دارد و 38 عدد از این مدارس خواهران و بقیه برادران است و به تازگی سه مدرسه دیگر به جمع این مدارس اضافه شده است و طلاب شاغل به تحصیل در مدارس علمیه از پایه یک تا شش حدود شش هزار نفر هستند و کل روحانیان موجود که به وظایف تحصیل، تدریس و تبلیغ می پردازند 21 هزار نفر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها