کد خبر: ۴۲۷۰۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
با شروع بحران تعاوني هاي اعتباري مانند فرشتگان، ثامن الحجج، كاسپين و اعتراضات و تجمعات سپرده گذاران و مالباختگان آنها، مقامات نظارتي بانك مركزي بطور مرتب مالباختگان را شماتت نموده و آنها را به ايجاد بانك هراسي متهم مي نمايند ، درصورتيكه اين نامه ها چيز ديگري را نشان ميدهد.
به گزارش پایگاه 598، با شروع بحران تعاوني هاي اعتباري مانند فرشتگان، ثامن الحجج، كاسپين و اعتراضات و تجمعات سپرده گذاران و مالباختگان آنها، مقامات نظارتي بانك مركزي بطور مرتب مالباختگان را شماتت نموده و آنها را به ايجاد بانك هراسي متهم مي نمايند ، درصورتيكه اين نامه ها چيز ديگري را نشان ميدهد.

درنامه اول به تاريخ 01/05/1396 بانكها را از پذيرش چكهاي صادره بانك صادرات در سامانه چكاوك منع نموده و موج وسيعي عليه بانك مذكور راه انداخته و شايعات ورشكستگي آن را دامن زده و باعث مي شوند مشتريان سپرده هاي خود را از آن بيرون ببرند. بلافاصله در تاريخ 02/05/1396 اين محدوديت را رفع ميكند. مگر (عدم مديريت نقدينگي مناسب) كه در نامه اول علت ايجاد محدوديت عنوان شده، یک روزه قابل رفع است؟ پس اين علت وجود نداشته يا موضوع بهانه جوئي است. پيگيري ها نشان ميدهد ريشه در معاونت نظارتي بانك مركزي میباشد. واقعيت آن است كه معاونت مذكور خواسته هائي از بانك ها دارد كه عدم اجابت اين خواسته ها، باعث ميشود تنبيه شوند. حال اعمال اين تنبيهات چه هزينه هائي دارد و یا اینکه آثارش بر بانكي مثل صادرات چيست؟ به ايشان مربوط نخواهد بود. لذا ميتوان نتيجه گرفت چنانچه معاونت مذكور بانك هراسي كند اشكال ندارد. اما واي بحال سپرده گذاران كاسپين چنانچه درد دل خود را مطرح كنند. زيرا بلافاصله متهم به ايجاد بانك هراسي خواهند شد.


چه كسي بانك هراسي ميكند؟

چه كسي بانك هراسي ميكند؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها