به گزارش پایگاه 598، با شروع بحران تعاوني هاي اعتباري مانند فرشتگان، ثامن الحجج، كاسپين و
اعتراضات و تجمعات سپرده گذاران و مالباختگان آنها، مقامات نظارتي بانك
مركزي بطور مرتب مالباختگان را شماتت نموده و آنها را به ايجاد بانك هراسي متهم مي نمايند ، درصورتيكه اين نامه ها چيز ديگري را نشان ميدهد
.درنامه
اول به تاريخ 01/05/1396 بانكها را از پذيرش چكهاي صادره بانك صادرات در
سامانه چكاوك منع نموده و موج وسيعي عليه بانك مذكور راه انداخته و شايعات
ورشكستگي آن را دامن زده و باعث مي شوند مشتريان سپرده هاي خود را از آن
بيرون ببرند
. بلافاصله در تاريخ 02/05/1396 اين محدوديت را رفع ميكند
.
مگر (عدم مديريت نقدينگي مناسب) كه در نامه اول علت ايجاد محدوديت عنوان
شده، یک روزه قابل رفع است؟ پس اين علت وجود نداشته يا موضوع بهانه جوئي
است
. پيگيري ها نشان ميدهد ريشه در معاونت نظارتي بانك مركزي میباشد
. واقعيت آن است كه معاونت مذكور خواسته هائي از بانك ها دارد كه عدم اجابت اين خواسته ها، باعث ميشود تنبيه شوند
. حال اعمال اين تنبيهات چه هزينه هائي دارد و یا اینکه آثارش بر بانكي مثل صادرات چيست؟ به ايشان مربوط نخواهد بود
. لذا ميتوان نتيجه گرفت چنانچه معاونت مذكور بانك هراسي كند اشكال ندارد
. اما واي بحال سپرده گذاران كاسپين چنانچه درد دل خود را مطرح كنند
. زيرا بلافاصله متهم به ايجاد بانك هراسي خواهند شد
.