کد خبر: ۴۲۶۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

 اسماعيل حسن‌زاده در حاشيه مجمع عمومي هيأت فوتبال استان زنجان در جمع خبرنگاران با تأکيد بر اينکه برخورد انضباطي تا حدي بازدارنده است، افزود: متأسفانه عوامل زيادي در بي‌انضباطي فوتبال دخيل‌اند که از آن جمله مي‌توان به نتيجه‌گرا بودن عواملي که در اين ورزش فعاليت مي‌کنند، اشاره کرد چرا که در اين صورت، خواستار پيروزي در هر شرايطي هستند.

 وي با بيان اينکه کميته انضباطي فدراسيون فوتبال تلاش مي‌کند تا با اعمال قانون و تنبيهات سازنده، اين رفتارها را به حداقل برساند، تصريح کرد: خوشبختانه کميته انضباطي فدراسيون فوتبال تا به امروز در همه مواردي که اقدام به صدور رأي انضباطي کرده است، استقلال کامل داشته و به تشخيص خود، آراء را صادر مي‌کند، منتهي سياست قضايي خود را خودمان تعيين مي‌کنيم و اين جرأت را داريم که دو بازيکن را به يک نحو تنبيه نکنيم، در حالي که بازخورد بيروني اين مسئله متفاوت است.

 حسن‌زاده با اشاره به اينکه در صورت ارتکاب اشتباه در خصوص صدور يک رأي اين اشتباه را مي‌پذيريم، اظهار کرد: متأسفانه آيين‌نامه انضباطي فدراسيون فوتبال داراي اشکالات دست و پاگير زيادي است که در همين راستا حدود 38 مورد از اين اشکالات را شناسايي کرديم و اميدواريم به محض اينکه تکليف فدراسيون آينده مشخص شد، بتوانيم اين آيين‌نامه را اصلاح و يک گام به هدف‌مان نزديک‌تر شويم.

 رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال در رابطه با نحوه برخورد بازيکنان و عوامل تيم‌هاي مختلف با کادر داوري نيز ابراز کرد: الفباي ورزش جوانمردي است و جوانمردي حکم مي‌کند که انسان هميشه منصف باشد. يکي از دلايل موفقيت برخي از کشورها در فوتبال، عدم دخالت در امر داوري و سوق دادن نتيجه مسابقه به نوع قضاوت داور است. اين در حالي است که در ايران همه به نوعي توپ را به زمين داور مي‌اندازند و نوع قضاوت تيم داوري را در نتيجه حاصله دخيل مي‌دانند.

 وي از اجراي برنامه‌هاي جديد در اين کميته جهت کاهش بي‌انضباطي از سوي بازيکنان و ساير عوامل تيم‌ها خبر داد و افزود: اخيراً برنامه‌اي داريم که با آن مي‌توانيم به مسائل انضباطي باشگاه‌ها ورود پيدا کرده و با مسئولان انضباطي باشگاه‌ها در خصوص هماهنگي آيين‌نامه انضباطي آن‌ها با فيفا، کنفدراسيون فوتبال آسيا و حتي خود فدراسيون ايران به گفتگو بنشينيم تا اين تعامل منجر به کاهش چشم‌گيري در مسائل انضباطي فوتبال کشورمان شود.

 حسن‌زاده با تأکيد بر اينکه کميته انضباطي فدراسيون فوتبال با محروميت تماشاگران، مخالف است، خاطرنشان کرد: با وجود اينکه محروميت تماشاگران در آيين‌نامه انضباطي فيفا نيز آمده است، اما کشورهاي صاحب فوتبال در اين زمينه به مکانيزم‌هاي ديگري اعم از جريمه‌هاي سنگين باشگاه‌ها به دليل تخلفات تماشاگران‌شان متوسل مي‌شوند، در حالي که باشگاه‌هاي ما توان پرداخت چنين جرايمي را ندارند، به همين خاطر محروميت تماشاگران به عنوان آخرين تير کميته انضباطي به کار گرفته مي‌شود، چرا که معتقديم تنبيه بايد مؤثر باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها