کد خبر: ۴۲۶۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰

سید حامد علم‌الهدی امروز در حاشیه برگزاری همایش گفتمان وحدت علمای شیعه و سنی در چابهار به خبرنگار فارس اظهار کرد: این همایش هر ساله با هدف اتحاد و وحدت مسلمین جهان برگزار می‌شود و نکته مهم اینجاست که هرسال ما موظف به برگزاری این همایش بودیم اما امروز ارگان‌ها، نهادهای دولتی، استانی، سازمان‌های تبلیغات و نهاد غیر دولتی همانند 7 اقلیم به دنبال برگزاری این همایش‌ها هستند.

وی افزود: برگزاری این همایش‌ها یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است زیرا در قبل از انقلاب هیچ ارتباطی بین علمای تسنن و تشیع نبود اما امروزه این از برکات انقلاب است که علمای تشیع و تسنن با حرارت و گرمی خاصی به دنبال کم کردن فاصله‌ها هستند.

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: چارچوب تقریب مذاهب در  اصل بر مبنای شعار مرحوم حسن بنا که فرمود "در مشترکات یکدیگر را یاری و در اختلافات همدیگر را تحمل کنید" شکل گرفته است.

وی با اشاره به آیه امانت خطاب به علمای اسلام تصریح کرد: حکومت به عنوان امانتی در دست  شماست و باید فعالیت‌ها در راستای امانت‌داری انجام شود.

علم‌الهدی با اشاره به فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: اصولا فعالیت‌های این مجمع در سه بخش انجام می‌شود،  فعالیت‌های خارج از کشور که بین 40 تا 60 مجمع علمی و فرهنگی مجامع با حضور دبیرکل برگزار می‌شود،  فعالیت‌های معاونت فرهنگی که هر سال  در این زمینه40 عنوان کتب انتشار پیدا می‌کند و نمونه آن روایت مشترک بین اهل تسنن و تشیع به تعداد 30 جلد بوده و فعالیت بعدی گام برداشتن در مجامع علمی همانند ارتباط با علما امامان جماعت تسنن و تشیع حوزه‌های علمیه  و همایش های ملی و منطقه ای است.

وی افزود: هم اکنون در رسیدن به اهداف عالیه مجمع فاصله زیادی داریم لذا ایجاد مودت، محبت و دوستی بین علما و از همه مهمترایجاد نور امید در چهره مسلمین از مهم‌ترین وظایف ماست.

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: آنچه در مجامع تقریب مذاهب باید به آن توجه شود، رفع سوء تفاهمات است زیرا این سوء تفاهمات مسلمانان را از کج فهمی‌ها نجات و رفع سوء تفاهمات مسلمانان را به درک متقابل می‌رساند.

این همایش با حضور 60 تن از علمای برجسته شیعه و سنی با عنوان هم اندیشی علمای فرهیخته تشیع و تسنن در چابهار با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چابهار برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها