کد خبر: ۴۲۶۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
آويني فيلم: در حالي كه به تازگي اسامي تعدادي فيلم به عنوان گزينه هاي حتمي اكران نوروزي منتشر شده، حبيب كاووش سخنگوي شوراي صنفي نمايش در گفتگويي با ابراز بي اطلاعي از اين مساله كه اين ليست چگونه سر از مطبوعات درآورده گزينه هاي اكران نوروزي را حدود ده فيلم دانست كه در نهايت پنج فيلم از ميان آنها به عنوان گزينه هاي نهايي انتخاب خواهند شد.

شما گفتيد وضعيت اكران نوروزي دوشنبه آينده مشخص خواهد شد اما به تازگي ليستي شامل پنج فيلم اكران نوروزي توسط تعدادي رسانه منتشر شده است. واكنش تان درباره اين ليست چيست؟
حدودا ده گزينه مدنظر شوراي نمايش براي اكران نوروزي هستند كه در نهايت از بين آنها پنج فيلم انتخاب خواهند شد. من هم شنيده ام كه اسامي آثاري نظير «زندگي خصوصي»، «گشت ارشاد»، «تلفن همراه رييس جمهور»، «قلاده هاي طلا» و «انتهاي خيابان هشتم» به عنوان گزينه هاي محتمل براي اكران نوروزي مطرح شده اند اما اينها صرفا گزينه هستند و نه ليست نهايي. در كنار اينها فيلمهايي مانند «نارنجي پوش»، «ضدگلوله» و «پيشوني سفيد» را هم داريم كه در ميان گزينه ها قرار دارند و در نهايت دوشنبه آتي است كه ليست نهايي را اعلام خواهيم كرد.

شما به عنوان سخنگوي شوراي نمايش پيش از اين هيچ گاه نام اين گزينه ها را نبرده بوديد پس اسامي اين فيلمها چطور به بيرون درز پيدا كرده است؟
احتمالا يكي از همكاران شوراي نمايش اين اطلاعات را در اختيار رسانه ها قرار داده است.

اگر دوشنبه شود و ببينيم ليست اعلام شده براي اكران نوروزي دقيقا منطبق است با پنج فيلم محتمل بايد همكاري كه خبر مذكور را اعلام كرده بسيار بانفوذ دانست!
{مي خندد} به هر حال اينها تنها حدس نزديك به واقعيت هستند و نه خودِ واقعيت! من به شخصه نميتوانم پنج گزينه نهايي را به عنوان فيلمهاي اكران نوروزي معرفي كنم.

آيا «قلاده هاي طلا» در ميان گزينه هاي اكران نوروزي است؟ اصلا پروانه نمايش عمومي دارد كه بخواهد قرارداد اكران ببندد؟
من اطلاع ندارم كه پروانه نمايش گرفته يا نه اما تا آنجايي كه من ميدانم اين فيلم مساله دار است و نمايش اين فيلم آن هم در نوروز به اين سادگيها نيست!

وضعيت «انتهاي خيابان هشتم» به چه صورت است؟ به خصوص كه دفعه قبل به واسطه اظهارات منسوب به وزير ارشاد در اكران فيلم خلل ايجاد شد؟
احتمالا «انتهاي خيايان هشتم» نوروز روي پرده ميرود. مدتهاست اكران اين فيلم به تعويق افتاده ولي به احتمال زياد عيد نوروز اين فيلم روي پرده خواهد رفت!

«زندگي خصوصي» فرحبخش هم احتمالا به واسطه لابيهايي كه ايشان دارند يكي از گزينه هاي اكران نوروزي است!؟
امسال طوري برنامه ريزي كرده ايد كه هر دفتر پخش در اكران نوروز فقط يك فيلم را روي پرده داشته باشد. به هر حال آقاي فرحبخش هم دفتر پويافيلم را دارند كه يكي از شركتهاي قديمي پخش است و به همين بهانه بدشان نمي آيد فيلم خود را نوروز پخش كنند! سعي كرديم انحصار پخش شكسته شود و شركتهاي مختلف هم رشد كنند. به عنوان مثال حبيب اسماعيلي هم قرارداد پخش «تلفن همراه رييس جمهور» را بسته و منتظر است تا در نوروز آن را روي پرده بفرستد.

چه خوب، بالاخره بعد از مدتها كه جناب اسماعيلي درگير اكران كمدي هاي درجه سه بود يك فيلم نسبتا قابل تحمل را براي اكران خريداري كردند؟
بله، اين هم از مزاياي قانون جديد پخش فيلم است كه باعث ميشود شركتهاي مختلف پخش به خود آمده و سعي كنند از رقابت موجود در بازار توزيع فيلم جا نمانند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها