کد خبر: ۴۲۶۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
بینا- پس از حدود کمتر از یک ماه، بار دیگر هر اونس طلا ثابت کرد که هنوز فکر هدف اصلی خود که رسیدن به ۱۸۰۰ دلار است را فراموش نکرده و تمام این عقب نشینی ها بخاطر نفس تازه کردن برای رسیدن به ۱۸۰۰ بوده است. به گزارش بینا، بسیاری در این چند هفته گمان کردند که ۱۸۰۰ دیگر برای مدتی فراموش شده و باید به ۱۶۰۰ فکر کرد ولی چقدر زیبا کامرز بنک حتی ۱۷۰۰ را نیز غیر ممکن دانست. بهر حال دوباره بعد از حدود ۳ هفته دوباره همه عدد ۱۸۰۰ را زمزمه می کنند و در این میان چه کلاه گشادی بر سر هندی ها رفت. آنها همواره اعتقاد داشتند که قیمتها بالاست و خرید نمی کنند و حالا مجبورند بالاتر بخرند. در این مدت هم که متاسفانه خبری از چینیها نبود و چراغ خاموش حرکت می کردند و واقعا نمی دانم آیا خریدهایشان انجام شد یا خیر.
اظهار نظر جان پالسون هم در نوع خود جالب بود. یادتان هست؟ چند روز پیش زمانی که گفتم صندوق جان پالسون مجبور به فروش ۶۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذاریهای خود بر روی طلا شد ولی خود پالسون اعتقاد داشت زمان زمان خرید طلاست نه فروش و این فروش به علت اجبار مالکین پول برای نقد شدن بوده و او شخصا علاقمند به این کار نیست.
چیزی که در چارت طلا دیده می شود یک الگوی فنجان یا کف محدب مانند است. معمولا این الگو منجر خواهد شد به یک افزایش قیمت یکباره و یا این افزایش پس از تشکیل دسته فنجان ( کاهش موقتی ). بنابراین احتمال رسیدن قیمت به ۱۸۰۰ و حتی بالاتر در کوتاه مدت یک هفته ایی بیشتر است از کاهش قیمت.
برای امروز قیمت ۱۷۶۸ دلار کف و حمایت خوبی برای هر اونس طلا در بازارهای جهانی است و ۱۷۸۸ دلار مقاومت و یا سقف محکمی است.
*دکترحسین اسدی نیا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها