کد خبر: ۴۲۶۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم 'بوسیدن روی ماه ' به تازگی دریک میز گرد خبری روایت جالبی از دستور عجیب و غریب وزارت ارشاد درباره فیلم بوسیدن روی ماه خبر داده است .
پارس توریسم ،آقای محمدی گفته :در همین جشنوارة سی‌ام فیلم «بوسیدن روی ماه» اکران شد و به نظر می‌آید هم مردم پسندیده‌اند و هم خواص. هم متدینان و هم مسئولان. داستان فیلم دربارة دو مادر شهید است که فرزندانشان مفقود‌الاثرند و منتظرشان هستند. یکی از این پیرزن‌ها به دلیل بیماری به زودی از دنیا خواهد رفت. به همین خاطر آن یکی مادر تصمیم می‌گیرد تا در این روزهای باقیمانده او را شاد نگه دارد. به همین خاطر تصمیم می گیرد که برای او قلیانی فراهم کند.





طبیعتاً در فرهنگ آن‌ها که کافی‌شاپ نمی‌توان رفت! اتفاقاً تا مادر می‌خواهد قلیان بکشد سرفه می‌کند و نمی‌تواند خیلی استفاده کند. وزارت ارشاد به ما اعلام کرد که بنا بر بخشنامة وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت قلیان این صحنه باید در فیلم حذف شود. ببینید یک صحنة عاطفی دو مادر که می‌تواند بسیار هم تأثیرگذار باشد بابت چنین برخوردی به چه سرنوشتی دچارمی‌شود. یعنی با قلیانی که عملاً اکنون در هر کوی و برزن و قهوه‌خانه و رستورانی وجود دارد به گونه ای برخورد می کنند که گویی به یک باره از یک پدیده قبیحه استفاده کرده‌اید. اکنون به دلیل نگاه محدود و کوچک‌اندیشی که حاکم شده است به نظر می‌رسد محصولات ما در سینما دیگر حتی تمام ایران را هم نمی‌توانند پوشش دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
دیوکس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۴
۶
تورو خدا ساده لو نباشیم!! خودتون هم می دونید که این قلیان کشیدن چه تاثیر مصیبت باری روی جامعه داره !! پس سرتون رو زیر برف نکنید!!!
پاسخ
اس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
خیلی جالبه
خیلی خیلی نرم همه چی عادی میشه
مثل قورباغه که آرام تو آب می پزه و و خبر دار نمی شه
تو ایران از یک طرف برای جوانان قلیان را بد جلوه میدند به خاطر ضرر های آن
و از طرف دیگر آن را موثر جلوه میدند تو فیلم هاشون
به نظر من مشکل فرهنگی ما رو سینما و تلویزیون دامن زده
پاسخ
salimi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۶ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
این قلیان به ظاهرچه ساده می باشد ولی متاسفانه تمام بدبختیهاازهمین قلیان شروع می شود. تمام بدبختیهای جوانان ازفیلمها شروع می شود.کی می خواهیدبه جوانان رحم کنید .به خاطرپول هرکاری رانکنید؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
مگه قليان كشيدن چه اشكالي داره .چرا با فساد وهرزگي هاي كه توبعضي ازاين فيلما دادميزنه وزارت ارشاد سرش روكرده زيربرف ومجوزاكران ميده همه چي ماشده حفظ نظام وحفظ اسلام يادمون رفته كاش امام زنده بود.
پاسخ
ابوریحان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
فک کنم ساده لوح درست باشه !
پاسخ
lمریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
خوب شدگفتی وگرنه کسی نمیدونست ....
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۰
۰
۰
از وزارت سانسور و ارشاد اسلامی بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت. متاسفم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها