کد خبر: ۴۲۵۲۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
سایت بی بی سی فارسی برای اثبات سلامت مالی و حرفه ای خود، نوشته ای را از مجید محمدی مزدبگیر دون پایه ارگان سازمان سیا چاپ کرده و ادعا کرده است...

روزنامه کیهان امروز پنج شنبه 4/12/90 در ستون اخبار ویژه خود نوشت: شاهد استقلال حرفه ای رسانه دولتی انگلیس از ارگان رسمی سازمان سیا رسید!

سایت بی بی سی فارسی برای اثبات سلامت مالی و حرفه ای خود، نوشته ای را از مجید محمدی مزدبگیر دون پایه ارگان سازمان سیا چاپ کرده و ادعا کرده است: مخالفان ایرانی به بی غیرتی و جاسوسی و وطن فروشی متهم می شوند به دلیل آن که از رسانه هایی مثل صدای آمریکا، رادیو فردا، بی بی سی فارسی، صدای آلمان، رادیو بین المللی فرانسه و مانند آنها که منابع مالی خود را از دولت ها اخذ می کنند برای انتقال پیام خود استفاده می کنند. از سوی دیگر، بخشی از مخالفان بر این باورند که این رسانه ها تحت تأثیر منافع و دغدغه های دولت هایی که منابع مالی آنها را تأمین می کنند، نمی توانند به جنبش های دمکراسی خواهی و عدالت طلبانه ایرانیان کمک کنند. به همین دلیل برخی از مخالفان از رسانه هایی که منابع مالی آنها از سوی دولت ها تأمین می شود پرهیز می کنند.

نامبرده آنگاه به توجیه رفتارهای بی بی سی و شبکه جنگ طلب فاکس نیوز که در خدمت سیاست های دولت آمریکا قرار دارد، پرداخت و نوشت: شبکه فاکس در آمریکا کاملاً خصوصی است، اما خصوصی بودن آن باعث رعایت ضوابط حرفه ای یا انعکاس دیدگاه های متفاوت یا حرفه ای بودن آن نشده است.

نمونه دیگر بی بی سی انگلیسی است که بودجه آن توسط دولت تامین می شود، اما در انعکاس اخبار حرفه ای عمل می کند(!)

تلاش برای آبروبخشی به بی بی سی در حالی است که به شهادت اسناد تاریخی، رادیو بی بی سی در کودتای 1332 علیه نهضت ملی شدن نفت، به عنوان بی سیم سازمان سیا و MI6 عمل کرد و اسم رمز کودتا از طریق بی بی سی به کودتاگران در تهران ابلاغ گردید.

گفتنی است که سال گذشته رئیس هلندی رادیو زمانه در مصاحبه ای گفته بود ایرانیان فراری که در شبکه های فارسی زبان آمریکا و اروپا کار می کنند برده های ما هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها