کد خبر: ۴۲۴۴۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۵     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
یک پایگاه عرب زبان ضمن پرداختن به سخنان اخیر رئیس پارلمان کویت در مخالفت با طرح پادشاه عربستان، آن را برای سعودی ها غافلگیر کننده دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه نهرین با اشاره به سخنان اخیر "احمد السعدون" رئیس پارلمان کویت موسوم به مجلس امت در مخالفت با طرح اتحاد میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس موسوم به کنفدرالیسم، آن را برای عربستانی ها غافلگیر کننده توصیف کرده است.

این پایگاه آورده است : "احمد السعدون" رئیس پارلمان کویت ضمن مخالفت با ورود نیروهای کویتی به بحرین آن را موضوعی داخلی این کشور دانست که به گفته وی، این مطابق توافقنامه ای است که میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در سال 1994 به امضا رسیده است و قانون اساسی کویت، اجازه امضای این توافقنامه را نداده است.

پایگاه مذکور در ادامه ذکر کرد: این موضع گیری رئیس پارلمان کویت به مثابه شوکی برای سعودی ها که  نفوذ گسترده ای در کویت دارند و جریان وهابی تکفیری به عنوان ابزار نفوذ سعودی در کویت به شمار می رود.

این پایگاه در ادامه به نقل از "عبدالحمید دشتی" از نمایندگان شیعی پارلمان کویت  آورده است: از سخنان احمد السعدون رئیس مجلس امت درباره اتحاد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس استقبال می کنیم و این نشانه مخالفت زودهنگام ما با این طرح است.

پایگاه مذکور در ادامه به نقل از "صالح عاشور" از نمایندگان شیعی افزود: از مخالفت احمد السعدون با طرح کنفدرالیسم خلیج فارس حمایت و قدردانی می کنیم.

عاشور بیان کرد: اگر بگوییم که این شدنی است خودمان را فریب داده ایم زیرا چگونه ممکن است میان کشورهایی برای حقوق مردم ارزش قائل هستند و کشورهایی که زندانهایشان مملو از زندانیان اندیشه است اتحاد برقرار کرد، ما قبلا این موضوع را به صراحت بیان کردیم، ولی از همه طرف هدف حملات همه جانبه قرار گرفتیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها