کد خبر: ۴۲۴۳۱
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
یك سازمان بین المللی از آمریكا خواستار تعقیب قضایی'علی عبدالله صالح'، دیكتاتور یمن به خاطر سركوب خشونت بار معترضان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، بنیاد بین المللی حقوق بشر روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای تاكید كرد: آمریكا وظیفه دارد كه اتهامات جدی و معتبر شكنجه و نقض گسترده حقوق بشر علیه صالح را مورد تحقیق و بررسی قرار دهد.

این سازمان مستقر در پاریس در بیانیه خود می افزاید: اما آمریكا تاكنون نتوانسته است به وظایف و مسئولیت های بین المللی خود عمل كند و به صالح اجازه داده است كه بدون هیچ پیامد حقوقی در آن كشور اقامت گزیند، در حالی كه معترضان با برگزاری تظاهرات هر روزه خواستار اجرای عدالت هستند.

صالح كه در عوض اعطای مصونیت قضایی ماه نوامبر (آبان/ آذر) از قدرت كناره گیری كرد، از روز 29 ژانویه سال جاری میلادی (9 بهمن) به بهانه درمان سوختگی های ناشی از حمله خمپاره به كاخ ریاست جمهوری در آمریكا به سر می برد.

این گروه و طرفدارانش در یمن از دولت آمریكا می خواهند كه به مسئولیت های بین المللی خود عمل كرده و برای بررسی موارد شكنجه معترضان پرونده ای را باز كند.

گروه های حقوق بشری بارها از آمریكا خواسته اند كه صالح را تحت پیگرد قانونی قرار دهند. سازمان دیده بان حقوق بشر طی ماه جاری با انتشار گزارشی از این حقیقت پرده برداشت كه نیروهای صالح به بیمارستان ها و مراكز درمانی حمله كرده و بیماران را به زور اسلحه از بیمارستان ها برده اند. همچنین هنگام حمله ای به معترضان در شهر 'تعز'، پزشكان را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

این گروه مدافع حقوق بشر مستقر در نیویورك، همچنین اعلام كرده است كه دست كم 120 نفر در شهر تعز كشته شده اند كه 57 نفر از آنان معترضان صلح طلب و 22 تن نیز كودك بوده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها