کد خبر: ۴۲۳۴۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و از اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفتگو با هم اندیشی با تاکید بر عدم تحمل ساکتین و موثرین در فتنه در دایره اصولگرایی به علت برخی از انتقادها به نپیوستن جبهه پایداری به جبهه متحد اشاره نمود.

هم اندیشی: تشکیل ناگهانی جبهه ها و گروه های  جدید انتخاباتی را می توان نشان پیشرفت نظام قلمداد نمود و از طرفی با توجه به تقابل نسبی جبهه پایداری و جبهه متحد و این که افراد این گروه های جدید غالبا از جبهه متحد هستند یک نوع اعمال فشار بر جبهه پایداری دانست؟ نظر شما در این مورد چیست؟

 بیژن نوباوه: این تفکر یک تفکر ناسالمی است. این که ما فکر کنیم یک لیستی را معرفی کنیم و بگوییم که هر چه ما می گوییم همان است و مردم باید حتما از این لیست تبعیت کنند و ب آن رای بدهند به نوعی اهانت به شعور مردم است.

ما هر چقدر دایره نیروهای ارزشی را بازتر کنیم اثرگذاری بیشتری خواهیم داشت. همانطور که حضرت آیت الله مصباح یزدی فرمودند "ما اصولگراها دایره های متحد المرکز هستیم" در مرکز اصولگرا هستیم و اصول را حفظ می کنیم اما دایره های مختلفی هستیم که بتوانیم سلیقه های مختلف را به انتخابات وارد کنیم و بتوانیم سلیقه های بیستری را پوشش دهیم.

کسانی که مدعی وحدت هستند و انتقادهای بی‌حدی به جبهه پایداری وارد می‌کنند، به نظر من برای وحدت دلسوز نیستند، بلکه مشکلشان این است که می ترسند کسانی را که خودشان می خواهند و البته ما آنها را قبول نداریم رای نیاورند.

امروز هم که ما می بینیم حق تمام گروه‌ها هست که به میدان بیایند، لیست اعلام کنند و کار کنند و این مسئله از نظر من هیچ اشکالی ندارد.

الحمدلله مردم ما بعد از سی سال به این شناخت لازم رسیده اند که چگونه انتخاب کنند و چه معیارهایی داشته باشند.

من فکر می کنم کسانی که مسئله وحدت شکنی را مطرح می کنند ترسشان از چیزهای دیگری است که البته چون حضرت آقا فرمودند که اختلاف نکنید ما نیز حرفی نمی زنیم ولی اگر اقتضا ایجاد شد حتما حرف‌هایمان را میزنیم که به چه دلیل و به علت وجود کدام افراد برخی گروه‌ها مثل جبهه پایداری به جبهه متحد ملحق نشدند.

چون برخی علنا از ساکتین فتنه بودند ولی در جرگه اصولگراها حضور دارند و به هیچ وجه نمی توان آنها را در دایره اصولگرایی تحمل کرد. من در مورد جبهه های دیگر حرفی نمیزنم چون شناختی ندارم نسبت به آنها.

وقتی به صورت بی طرف  به جبهه پایداری نگاه می کنیم واقعا اعضای این جبهه از خالصترین نیروهای پیرو انقلاب و امام و رهبری هستند و آنها آمدند که واقعا کار کنند و خدمت کنند.

این است که من در نهایت هیچ اشکالی در این تعدد گروه ها نمی بینم. هرچقدر دایره اصولگرایی وسیعتر باشد می توان تهدیدها را راحت‌تر مدیریت کرد.

با توجه به این که اصلاح‌طلبها نیز به صورت نا محسوس و لایه‌دوم وارد انتخابات شده اند و با پرچم برافراشته نیامده اند و بعضا گفته‌اند که استراتژی آنها این است که بعد از ورود به مجلس متحد شوند بهتر این است که بین خود گروه‌های اصولگرا یک رقابت سالمی باشد تا مردم با شور و هیجان بیشتری درانتخابات شرکت کنند.

هم اندیشی: منظور این بود،‌کسانی که جبهه پایداری را متهم به وحدت شکنی کردند الآن ملاحظه می کنیم که سر از گروه‌های دیگری در آورده‌اند؟ این کمی انسان را به سوی قضاوت منفی سوق میدهد؟

بیژن نوباوه: من با خوش بینی نگاه میکنم. بسیاری از این حرف‌ها برای نافع شخصی خود افراد است نه برای مصالح اسلام و مسلمین.

برخی از کسانی که امروز در جبهه متحد هستند و ادعای وحدت دارند با افرادی دست دادند که مشخصا و آشکارا نیروی کسانی هستند که موثر در فتنه و انحراف بوده و هستند.

چون و قتی حضرت آقا فرمودند که سکوت را بشکنید و مردم را آگاه کنید، وقتی این خواص سکوت خودشان را نشکستند چه معنایی دارد؟ حد اقل 5 الی 6 نفر از اعضای جبهه متحد کسانی هستند که اهل فتنه هستند و یا در آن سکوت کردند. اینها خط دهی می کنند.

کسانی که این ادعا را دارند فقط برای منافع شخصیشان این جوسازی‌ها را می کنند. و مردم هم تجربه نشان داده که به لیست نگاه نمی کنند. الحمدلله  مردم آگاه هستند و تجربه 32 سال حضور در صحنه های مختلف انتخاباتی را دارند و علی الخصوص که جوانان ما بیشتر شده اند و واجدین شرایط جوان نیز بیشتر شده‌اند.

اینطور نیست که مردم به لیستی که مثلا به نام پایداری است رای بدهند. این لیست‌ها تنها اعتمادسازی میکند و همسویی با روحانیت و رهبر انقلاب و حضرت امام و یکسری الگوها را به مردم می دهد. و برخی از این کسانی که وحدت را دست‌آویز قرار می دهند به فکر منافع شخصی خودشان هستند.

هم‌اندیشی: شرایط نماینده کارآمد از نظر شما چیست؟

بیژن نوباوه: بهترین شرایطی که مردم می توانند بررسی کنند و به وسیله آن نماینده کارآمد را انتخاب کنند عملکرد گذشته آنهاست.

متاسف هستم که این را عرض می کنم، بسیاری از کسانی که خیلی مدعی هستند، عملکرد بسیار بسیار ضعیفی در مجلس داشته اند. اینها بیشتر به سیاسی کاری و کارهای شخصی خودشان می پردازند.

معمولا نمایندگانی که عملگرا و متخصص در کارشان هستند کمتر مطرح می شوند. اینها عملکردشان در داخل مجلس معلوم است.

به نظر من مردم می‌توانند این نگاه را یک نگاه کاملی داشه باشند و البته به نظر من این نگاه در مردم به صورت قوی وجود دارد و این معیار را مد نظر قرارخواهند داد.

سنگ محک و معیاری که می توان به مردم داد عملکرد و پیشینه است و دو معیار بسیار مهمی است که مردم می توانند برای انتخاب صحیح از آن استفاده کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها