کد خبر: ۴۲۳۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۰۳ اسفند ۱۳۹۰
پایگاه اینترنتی «یو اس‌تودی» ۲۱ فوریه ۲۰۱۲ در مقاله‌ای به وحشت صهیونیست‌ها از آسیب‌پذیری در برابر حملات ایران پرداخت و نوشت: «با توجه به قدرت‌نمایی اسرائیل، نگرانی رهبران آن در مورد آسیب‌پذیری در برابر حملات تلافی‌جویانه ایران افزایش یافته است. به‌طور جدی این بحث در اسرائیل مطرح است که آیا حمله به برنامه هسته‌ای ایران می‌تواند به حد کافی مؤثر باشد؟ کارشناسان معتقدند حملات در بهترین حالت می‌تواند برنامه هسته‌ای ایران را عقب بیندازد؛ اما باعث فلج شدن و نابودی کامل آن نمی‌شود. تردید در مورد توانایی اسرائیل در دفاع از خود در این کشور تشدید شده است. اسرائیلی‌ها همچنان اصابت موشک‌های اسکاد عراق را به مرکز کشور در بیست سال پیش به یاد می‌آورند. در سال ۲۰۰۶، شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان ظاهراً توانستند در جنگی یک ماهه، اسرائیل را راکت‌باران کنند.»

در ادامه مقاله آمده است: «دان مریدور» معاون نخست‌وزیر و وزیر اطلاعات و انرژی هسته‌ای، روز شنبه متذکر شد که «اسرائیل با نوع تازه‌ای از خطر روبه‌روست… از آنجایی که در گذشته جنگ‌ها با حضور تانک‌ها و هواپیماها علیه یکدیگر اداره می‌شد، جبهه داخلی مورد تهدید نبود. حال جنگ عمدتاً در جبهه داخلی متمرکز شده است… سراسر اسرائیل در برابر ده‌ها هزار موشک و راکت کشورهای همسایه آسیب‌پذیر است. در صورتی که جنگ آغاز شود و (امیدوارم چنین نشود)، آن‌ها تنها سربازان اسرائیلی را هدف قرار نمی‌دهند…»

در پایان مقاله آمده است: کارشناسان معتقدند «به دلیل اینکه حمله نظامی اسرائیل می‌تواند با اقدامات تلافی‌جویانه ایران همراه شود، این اقدامات می‌تواند شامل پرتاب موشک‌های دوربرد شهاب یا فعال‌سازی جنگ نیابتی حزب‌الله در لبنان، حماس در غزه یا حتی وفاداران اسد در سوریه باشد. تجربه جنگ ۲۰۰۶ علیه حزب‌الله که در آن شبه‌نظامیان ۴ هزار راکت به اسرائیل پرتاب کردند، تنها مقیاس کوچکی از جنگ احتمالی ایران و اسرائیل است. رئیس اطلاعات نظامی اسرائیل اخیراً گفته است که دشمنان اسرائیل اکنون ۲۰۰ هزار راکت و موشک دارند که اسرائیل را هدف گرفته‌اند. رهبران معتقدند شهرهای مهم اسرائیل از سوی موشک‌های پیچیده‌تر و دوربردتر هدف قرار خواهند گرفت. برخی مقامات اسرائیل به شرطی که نامشان فاش نشود، گفتند گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که مراکز نظامی تل‌آویو هدف ایران قرار خواهد گرفت و اسرائیل در حال آماده‌سازی مراکز نظامی جایگزین است.

تحلیل‌ها: اگرچه مسئولان صهیونیستی همواره و در مناسبت‌های مختلف، ایران را به حمله نظامی تهدید کرده‌اند و رسانه‌های غربی نیز به بزرگ‌نمایی آن می‌پردازند؛ اما این مقاله پایگاه اینترنتی آمریکایی، به‌خوبی ترس و وحشت صهیونیست‌ها را از تلافی ایران بیان کرده و نشان می‌دهد که آن رجزخوانی‌های مقامات صهیونیست فقط به دلیل ترس و وحشت آنان از ایران است و گرنه آنان هیچ‌گاه جرئت حمله به ایران را حتی با کمک آمریکا نیز ندارند. جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه صهیونیست‌ها با حزب‌الله و حماس ثابت کرد که میدان و صحنه رویارویی احتمالی صهیونیست‌ها با دشمنانشان برخلاف گذشته، در نزدیک کاخ‌ها و دفاتر کار و خانه‌ها و شهرهایشان خواهد بود و در جنگ بعدی هیچ نقطه سرزمین‌های اشغالی مصون نخواهد بود.

منبع: عصر عدالت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها